Beantwoord

simkaart wordt niet herkend

  • 13 October 2020
  • 6 reacties
  • 631 Bekeken

Hee simpel mijn simkaart wordt niet herkent wat moet ikdoen

icon

Beste antwoord door Sanne 15 October 2020, 14:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hallo,

Dat is vervelend! Er zijn enkele stappen die je kan doorlopen om een eventuele oorzaak te achterhalen:

  • Heb je het Plafond of Gebruikslimiet bereikt? Je krijgt een melding van ons wanneer je deze hebt bereikt.
  • Staan er instellingen op Mijn Simpel geblokkeerd?
  • Is er sprake van een betaalachterstand?
  • Controleer de dekkingskaart op een storing of werkzaamheden op jouw locatie
  • Doet de simkaart het wel in een ander toestel? Of krijg je in een ander toestel ook een foutmelding?

Is er geen blokkade, storing of andere reden waarom de simkaart niet zou werken, neem dan contact met ons op. Dan kijken we graag met je mee naar jouw abonnement en de instellingen.

Groet, Sanne

Goedemiddag Sanne,

ik wilde dezelfde vraag stellen, maar ik zag dat het topic er al was. Ik heb dus hetzelfde probleem, en de bovenstaande oplossingen werken niet bij mij.

graag hoor ik een reactie tegemoet,

mvg, Laurens

Reputatie 6

Wat een vreemd antwoord op de vraag.!

@Zenitboy en @Laurens Klep 

Doe een crosstest met je telefoon en simkaart. Het ligt of aan de telefoon of aan de simkaart

-

Ik zie bij nader inzien dat er bijna hetzelfde staat. Wanneer een simkaart niet wordt herkend denk ik niet aan een storing of blokkade. 

Bedankt voor de reactie Snowboard! 

Mijn simkaart doet het in mijn eigen toestel meestal wel, maar soms krijg ik ineens de melding dat er geen simkaart meer in zit. Ik moet de simkaart dan uit het toestel halen en opnieuw in het toestel doen voordat de simkaart weer werkt.

 

Het probleem doet zich zelden voor (een of twee maal per week) maar ik heb deze simkaart van Simpel al wel minstens 3 jaar (ik weet niet of een simkaart vernieuwd moet worden eens in de zoveel tijd). 
 

graag hoor ik een reactie tegemoet,

 

mvg, Laurens

Reputatie 6

Hallo Laurens. 

Zo te lezen is de simkaartlezer van je telefoon niet helemaal in orde. Aanbieden ter controle, reparatie lijkt me de aangewezen methode. Controleer wel even op garantietermijn. Een meer dan 3 jaar oude simkaart hoeft niet meteen de oorzaak te zijn. Slijtage kan maar niet zonder reden. Om de simkaart uit te sluiten zou ik een losse simkaart testen. 

Graag gedaan. 

Hi @Laurens Klep

Om uit te sluiten dat het niet aan het toestel zelf ligt, raad ik je inderdaad aan om de simkaart even in een ander toestel te testen. 
Mocht je dan nog dezelfde foutmelding te zien krijgen, dan wil ik je vragen om even contact met ons op te nemen. 

Wij helpen je dan graag verder! 

Groet, 

Lisa

Reageer