Beantwoord

Telefoon vraagt sinds gisteravond om een reset

  • 16 October 2021
  • 12 reacties
  • 401 Bekeken

Badge

Gisteravond gaf mijn vrouw aan dat zij een melding op haar telefoon krijg namelijk dat zij haar telefoon naar fabrieksinstellingen moest zetten. Vrij snel daarna kreeg ik hetzelfde. Mijn jongste kwam later binnen en had hetzelfde probleem. Je ziet mobiele data rechtsboven in je scherm knipperen aan en weer uit etcetera. Wij hebben alle drie een Motorola g9. Is er wat aan de hand? Ligt dit aan Motorola, een app update, of aan simpel? Ik heb net mijn mobiele data weten uit te zetten en nu werkt mijn telefoon wel. Wie kan ons verder op weg helpen?

 

Na wat uitproberen zie ik een melding com.android.phone stopt steeds.

Groetjes Cliff

icon

Beste antwoord door Jbdeiman 16 October 2021, 14:37

Bekijk origineel

12 reacties

wij hebben het zelfde probleem op 2 telefoons van motorola g9 knipperen de verbinding en daarna een crash. Zonder sim werkt de telefoon wel. Wij hebben nog geen oplossing.

Badge

Dank voor jouw reactie vervelend. Ter info. Mijn zoon heeft een reset gedaan, maar ook dat helpt niet. 

Bij mij precies hetzelfde en ook een reset gedaan. Omdat ik de dual sim gebruik en de andere simkaart (KPN, dus geen simpel) geen problemen geeft dacht ik dat de simkaart stuk was en heb ik een nieuwe aangevraagd.

Maar zodra ik de simkaart van simpel erin stop (ook op de plek waar normaal gesproken de KPN simkaart zit) krijg ik dit issue ook. Hiermee sluit ik uit dat het een defecte telefoon is/ defect simkaart slot. Bij KPN heb ik ook data, en dat staat aan zonder problemen.

Badge

Ik heb via WhatsApp communicatie gehad met simpel en die geven uiteindelijk aan dat het een Motorola probleem is. Kan ik me iets bij voorstellen en verwijzen je naar een telefoonwinkel om er verder naar te laten kijken. Dan zijn jullie ook op de hoogte. Hopelijk mits mogelijk volgt er snel een update voor het een en ander. 

Ik kreeg onderstaande stappenplan. Dit heeft het bij mij opgelost.

 

Power off the phone

Remove all SIM Cards

Turn on the phone

Connect to WiFI

Go to Settings > Apps & notifications > See all apps > Menu (3 dots on the top right) > Show system apps > Carrier Settings > Storage & cache > Clear Storage > OK

Go to Settings > Apps & notifications > See all apps > Menu (3 dots on the top right) > Show system apps > Phone Services ( telefoon services) > Storage & cache > Clear Storage > OK

Power off the phone

Insert your SIM

Power the phone back

Badge

Dan heb je snel een bericht. Ik ga het vertalen en straks proberen. Dank voor jouw terugkoppeling.

Ik zit ook opnemen technisch forum, daar kreeg ik deze reactie.

 

Schakel de telefoon uit

Haal alle simkaarten eruit

Zet de telefoon aan

Maak verbinding met WiFi

Ga naar instellingen > Apps & meldingen > Alle x apps weergeven > Menu (3 puntjes rechtsboven) > systeem weergeven  > Carrier Settings > opslag & cache > Opslag wissen > OK

Ga naar instellingen > Apps & meldingen > Alle x apps weergeven > Menu (3 puntjes rechtsboven) > systeem weergeven  > Telefoon services > opslag & cache > Opslag wissen > OK

Schakel de telefoon uit

plaats de simkaart

Schakel de telefoon weer in

Badge

Top! Voor de zekerheid de vraag of je toch dan eerst terug moet naar fabrieksinstellingen of dat sla je gewoon over? Voordat ik straks alles kwijt ben.

Wat ik begreep hoef je dan niet terug naar fabrieksinstellingen terug hoeft. Ik had dat al gedaan dus weet het niet zeker.

Badge

Bij ons werkt het ook weer. Super bedankt voor jouw oplossende reactie!

Hetzelfde probleem gehad en de oplossing van @Jbdeiman werkte. Mocht dat niet zo zijn, dan zou je ook op de “Force Stop” kunnen drukken voordat je de data wist of in  “Network & Internet > SIM cards” de simkaart uit kunnen zetten tijdelijk.

Maar goed, doordat de simkaart in beide slots niet werkte, een andere simkaart wel werkte in mijn toestel en deze thread best lastig te vinden is als je er naar zoekt, heb ik nu voor niks €15,- betaald voor een nieuwe simkaart. Deze thread mag best ergens bovenaan gezet worden op de forums of Mijn Simpel.

Ik ben blij dat de oplossing gewerkt heeft, maar het zou leuk zijn als ik die 15 euro terug kon krijgen ;)

Dat heb ik ook, ik heb net de nieuwe simkaart binnengekregen, want kon geen optie vinden het te annuleren. :-(

Reageer