Beantwoord

Vervroegd simkaart ontvangen

  • 6 July 2020
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

ik wil graag mijn simkaart langer dan een maand van te voren ontvangen omdat ik precies op de datum dat mijn andere KPN abonnement afloopt, ik in het buitenland moet zijn. Is het mogelijk om bijvoorbeeld  augustus (3 maanden voor abonnement switch) een inactieve kaart te ontvangen zodat ik deze gelijk al mee kan nemen 

icon

Beste antwoord door Phil 7 July 2020, 13:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @MiraTelefoon!

Leuk om te zien dat je de weg naar onze Community hebt gevonden, welkom!

We versturen de simkaart binnen twee werkdagen nadat je bestelling is afgerond, de bestelling is afgerond op het moment dat je de eerste betaling hebt verricht. In het geval van nummerbehoud is het zo dat we in overleg gaan met je huidige provider om tot een overstapdatum te komen. Op die datum worden je simkaart en abonnement automatisch geactiveerd. Mocht die overstapdatum niet uitkomen dan heb je de mogelijkheid om de overstapdatum uit te stellen. Voor de activatie van de simkaart is het overigens zeer wenselijk om in Nederland te zijn zodat je verbinding met het Nederlandse netwerk kan maken. In het buitenland kunnen we je verbinding niet garanderen en bestaat er de mogelijkheid dat je overstap om die reden niet vlekkeloos verloopt via een buitenlands netwerk.

Groetjes,

Phil

 

Beste Phil, 

 

Hartelijk dank voor je reactie op mijn vraag, echter rijst er dan bij mij nóg een vraag: wat gebeurt er dan precies met zowel mijn abonnement als de betaling wanneer de overstapdatum, bijvoorbeeld met een maand, zou worden verplaatst ? Wat betaal ik (KPN of simpel), en wat gebruik ik: abonnement van simpel of van KPN, in de tussentijd van eind contract>overstapdatum? Het is namelijk in essentie niet mogelijk voor mij om in November in Nederland te zijn, en in Decemeber zou ik dat ook voornamelijk doen vanwege mijn telefoon. Dan nog een laatste vraag: zit er een limiet aan de hoeveelheid tijd dat je gebruik mag maken van de simkaart in het buitenland(een eu land?) 

 

Vriendelijke Groet, 

Mira

Reputatie 4
Badge +8

Hi @MiraTelefoon,

Wanneer je de overstapdatum uitstelt, geven wij dat door aan je huidige provider. Daarmee worden ook het opzeggen bij je huidige provider en het activeren van je abonnement bij ons uitgesteld. Je abonnement blijft zodoende bij je huidige provider lopen tot de nieuwe overstapdatum. Op de nieuwe overstapdatum wordt je nummer overgezet naar ons, zeggen wij het abonnement bij je huidige provider op en activeren we je abonnement bij ons.

Aangaande het gebruik in het buitenland zijn er zeker voorwaarden en restricties van toepassing, die vallen onder de Fair Use Policy(FUP). Daarin staat het volgende beschreven:
Je kunt de bel-, sms- en internetbundel van Simpel gebruiken in de hele EU, zonder toeslag. Je abonnement is alleen niet bedoeld voor permanent buitenlands gebruik. De algemene regel is dat zo lang je meer tijd in Nederland besteedt dan in het buitenland, of je jouw mobiel meer in Nederland gebruikt dan in het buitenland, je in de EU kunt roamen tegen je Nederlandse tarieven. Dit wordt gezien als redelijk gebruik van roaming-diensten.

Als je tijdens een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland en méér verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, sturen we je een sms-bericht met het verzoek je roaming gedrag aan te passen. Wanneer je gedrag na 14 dagen niet aantoonbaar is veranderd zal er vanaf dat moment een toeslag op je roaming verbruik in rekening worden gebracht. Deze toeslag is als volgt: € 0,0387 per minuut € 0,0121 per sms € 0,0070 per MB.


Groetjes,

Phil

Reageer