Skip to main content

Beste Simpel,

Op welke termijn wordt 2fa geïmplementeerd in de simpel app, gelijk zoals de banken en creditcard maatschappijen dit doen? Dus niet via sms, maar via een QR code.

 

Bij een datalek of hack is er een extra beveiliging laag voor de klant en sim-swap wordt een een stuk lastiger.

 

mvg,

Sacha

Hi @sssachaaa 

In 2019 hebben we reeds diverse veiligheidsmaatregelen genomen om het risico te beperken dat een simkaart in verkeerde handen komt via een zogenaamde simswap. Je zult begrijpen dat we hier niet precies kunnen vertellen welke maatregelen we hebben genomen. We willen criminelen niet slimmer maken natuurlijk. Eind dit jaar lanceren we ook een zogenaamde toestelregistratie voor het gebruik van onze app. Zodra we hier meer informatie over hebben, zullen we dit in de Community bekend maken. 

 

Groeten,

Robert


Is momenteel weer actueel, veel meldingen afgelopen dagen, is hier al iets meer over te zeggen? T-mobile kun je een gesproken wachtwoord opgeven voor de helpdesk, wat zijn de mogelijkheden voor Simpel gebruikers? Als iemand tips heeft hoor ik ze graag.

 

Grtzzz,

Sander


Hi @sanbre67,

Bij contactmomenten stellen we standaard een aantal controlevragen. Indien we daar geen antwoord op krijgen, geven wij geen informatie prijs over het abonnement, laat staan dat we dan een nieuwe simkaart aanvragen. Indien je graag een extra stukje veiligheid wilt inbouwen, kan je telefonisch contact met ons opnemen. We maken dan een notitie bij je abonnement dat er een wachtwoord door jou is doorgegeven. Vanaf dat moment geven bij contact enkel nog informatie of voeren we een wijziging uit, nadat we dat wachtwoord hebben ontvangen.

Groetjes,

Phil


Reageer