Skip to main content

088 nummer

• January 26, 2026
  • 1 reactie
  • 11 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik moet regelmatig contact opnemen met 088-2022222 dit is het nummer van de service centrale nederland. Dit is nooit een probleem echter zodra ik de grens over ga kan ik dit nummer niet meer bereiken. Mijn vrouw heeft ook een abo bij simpel en met haar telefoon lukt het ook niet. Mijn zoon is bij KPN en die heeft het probleem niet. Is dit bij een simpel abo geblokkeerd zodra je de grens passeert ?

1 reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • January 26, 2026

Hoi, ​@Klaas Veltman 

Dank je wel voor je vraag. Het nummer 088‑2022222 is een Nederlands bedrijfsnummer. In Nederland werkt dit soort nummers (088‑, 085‑, 084‑series) normaal gesproken zonder problemen. Zodra je echter in het buitenland bent, kunnen deze nummers vaak niet worden bereikt, omdat ze niet overal worden ondersteund door buitenlandse netwerken.

Dit is niet specifiek geblokkeerd door Simpel, maar een beperking van hoe 088‑nummers internationaal worden doorgestuurd. Sommige providers (zoals KPN) ondersteunen dit soms wel via hun eigen netwerkafspraken, maar dat verschilt per aanbieder en per land.

Wat je kunt doen:

Vraag bij de organisatie of ze ook een internationaal bereikbaar nummer hebben (bijv. een +31‑nummer).

Of gebruik, als dat mogelijk is, VoWiFi / bellen via wifi. Soms werkt het nummer dan wel omdat de verbinding via Nederland loopt.

Wil je zeker weten hoe dit voor jouw aansluiting zit, neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen in je instellingen meekijken en controleren of alles goed staat voor bellen in het buitenland.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je medewerking!

Groet, 

Raveena 

Simpel