Skip to main content
Beantwoord

als vaste klant minder voordeel dan nieuwe klanten

• August 22, 2025
  • 26 reacties
  • 1415 Bekeken

Toon eerste bericht

26 reacties

Als ik de reacties lees van Simpel vindt men het daar allemaal heel vervelend dat bestaande klanten worden achtergesteld ten opzichte van nieuwe klanten maar dat dit uiteindelijk van ondergeschikt belang is. Enig onderzoek leert mij dat dit een kwestie van beleid is:

• Wervingskosten: Het kost meer moeite om iemand te overtuigen over te stappen dan om een bestaande klant te behouden.
  • Marktdynamiek: De prijzen voor data dalen continu. Nieuwe acties weerspiegelen de huidige, lagere marktprijs.
  • Inertie: Veel klanten blijven uit gemak hangen, ook zonder extra korting. Providers rekenen op deze loyaliteit.
  • Targets: Verkoopteams worden vaak afgerekend op de netto groei van het aantal abonnees

Zelf ben ik al jaren klant van Simpel en heb nog een paar maanden voordat mijn huidige contract afloopt. Ik ben op de hoogte van de deals voor nieuwe klanten en zou graag gebruik maken van één van deze deals, als loyaliteit ten opzichte van de trouwe Simpel-klant, laten we maar zeggen.

Uiteraard niet erg (wel teleurstellend) wanneer ik er geen gebruik van kan maken. Het kán natuurlijk altijd, het is de wil die dan bij Simpel ontbreekt om een bestaande klant te behouden. En dan wordt het geen verlengen bij Simpel maar overstappen naar een andere provider, gemiste kans. 
Ik merk het wel (of niet natuurlijk, en daar ga ik eigenlijk wel van uit).