Beantwoord

Automatisch verstuurde SMS

  • 19 November 2023
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

Mijn telefoon verstuurd automatisch SMSjes naar voor mij onbekende buitenlandse nummers.

Ik heb nu AVG virusscanner geïnstalleerd maar die vind niets en ik zie zelf ook geen rare nieuwe apps. Er lijkt nu niets meer verstuurd te worden, maar dit kan ook komen doordat het 'plafond' is bereikt.

Is het noodzakelijk om terug te gaan naar fabrieksinstellingen? Of kan ik het zo aankijken?

icon

Beste antwoord door Noor 20 November 2023, 13:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Tonny, dat is vervelend!

Mogelijk heb je te maken met Flubot fraude. Bij dit type fraude worden er, zonder dat je ervan op de hoogte bent, door een app of software op je toestel sms'jes naar het buitenland verstuurd. Deze sms'jes zijn niet altijd zichtbaar in het overzicht van verzonden en ontvangen sms'jes in je toestel. Voor meer informatie, uitgebreide uitleg over Flubot, de vervolgstappen én hoe je het kan voorkomen, verwijs ik je graag naar onze website
Simpel heeft geen inzage op de apps of software die op het toestel van de klant staan. Daarom kunnen wij als provider jammer genoeg niet achterhalen welke app of software de sms'jes heeft verstuurd.   Je kan dit inderdaad voorkomen met het Plafond, het Plafond blokkeert namelijk buitenbundel kosten, maar als je de oorzaak echt wilt verwijderen van jouw dan is een reset wel raadzaam. 

Groetjes, Noor
Simpel
 

Reageer