Skip to main content

Goedemorgen, 

ik kan in de USA geen verbinding krijgen met een mobiel netwerk.  In mijn instellingen staat “Bellen, SMS en internet in het buitenland” op ‘aan'.  ‘Mobiele gegevens’ en ‘Roaming’ staan op het toestel ook ‘aan’.  In het verleden heb ik dit probleem nooit gehad alhoewel SMS boodschappen soms vertraagd doorkwamen. 

Het toestel (Samsung Galaxy Prime) ‘vindt’ alleen Verizon als operator, maar geeft de mededeling dat de SIM kaart geen verbinding met dit netwerk toestaat. 

Is er een instelling in mijn profiel of op het toetel dat alsnog moet worden aangepast zodat met (een ander) netwerk kan worden verbonden? 

 

Bvd

Hi ​@Cees de Widt 

Vervelend dat je problemen ervaart in de VS. 

Wat ik zo lees in de lijst van netwerken buitenland zou je in de Verenigde Staten mogelijk van 3 netwerken gebruik kunnen maken. Normaliter zou je met handmatig  netwerken zoeken meer opties moeten hebben. Instellingen telefoon, mobiele netwerken, netwerkoperators. 

De netwerken die ik zie en de mogelijkheden (diensten) zijn:

AT&T  / Commnet   /  T-Mobile. 

Lijst roaming netwerken


Goedemiddag Snowboard,

Eens en die methode heb ik ook al diverse malen geprobeerd, maar alleen Verizon verschijnt waarmee geen verbinding is toegestaan.

 

Vandaar mijn vraag of er nog een andere instelling in mijn Simpel account of op de telefoon het aanbod blokkeert of kan vergroten.  Zoals gezegd is dit in het verleden nooit een probleem geweest. 

 

Met vr gr


Dat lijkt me niet. Alleen is het maar de vraag of Verizon wel een Roaming partner is van Simpel. Hierover heb ik geen concreet antwoord. 

Het lijkt me goed dat je over je laatste reactie contact opneemt via bijvoorbeeld X (Twitter). Hier op  de community is de communicatie met/vanuit Simpel wat minder qua reactietijd. 

 

https://www.simpel.nl/klantenservice/contact

 

Succes! 


Eens v.w.b. Verizon.  Ik zal het via klantenservice/contact op whatsapp proberen want heb geen X. Dank voor de tip! 


Reageer