Skip to main content
Vraag

Gehackt

• February 13, 2026
  • 4 reacties
  • 737 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Waarom geeft Simpel geen informatie over de hack van persoonsgegevens.
Odido en Ben doen dit namelijk wel terwijl Simpel ook op het netwerk van Odido zit. 

4 reacties

• Lezer
  • February 14, 2026

Omdat de gegevens van Simpel-klanten niet geraakt zijn:
Hack bij Odido, gegevens miljoenen klanten in handen van criminelen
“In het systeem stonden ook gegevens van klanten van Ben, dat onderdeel is van Odido. Voor klanten van Simpel, een ander merk van de provider, geldt dat niet.”

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Lezer
  • February 15, 2026

Ik vindt het raar dat Simpel zelf niet reageert op dit bericht, op zijn minst kunnen ze mensen geruststellen.

• Lezer
  • February 15, 2026

De community is in de eerste plaats een plek je vragen stelt aan mede-klanten :-)

Maar je hebt gelijk dat het erg stil is vanuit Simpel over deze hack. Wellicht vanuit de gedacht “geen nieuw = goed nieuws”; het raakt Simpel namelijk niet. Een bevestiging vanuit Simpel op de eigen communicatiekanalen, naast de communicatie via nieuwsmedia, zou wel handig zijn.

• Superster
  • February 15, 2026

Ik vindt het raar dat Simpel zelf niet reageert op dit bericht, op zijn minst kunnen ze mensen geruststellen.

Wat mij ook opvalt is dat Ben geen eigen   forum/community meer heeft. Simpel lijkt meer nog steeds een eigen administratie te hebben. Ik zou ook verwacht hebben dat minstens een community manager hier wat over zou schrijven.

Dat ethische hackers hierin behulpzaam zijn was mijn eerste gedachte gevolgd door waarom 2FA zo belangrijk is.

Kortom, ik ben het met jullie beiden eens.