Skip to main content
Beantwoord

hoge factuur

• November 20, 2025
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Willem Kesteren-Vreeswijk
Forum|alt.badge.img

Vraag aan klantenservice SIMPEL

Gisteren factuur gekregen van €60 ipv €10.

dit zou volgens de specificaties komen omdat ik 17 nov van 12.00 uur t/m 17.59 uur 12864,71 MB verbruikt heb  ( en dit op de laatste dag van de periode) In de hele periode daarvoor heb ik 7469 MB gebruikt! Vreemd omdat ik die middag gewoon als alle andere dagen geen andere internet-gedrag heb gehad. De klantenservice gebeld daarover maar de medewerker kwam alleen met het verhaal over up/dates en downloads die veel MB’s kosten. 
Daarbij heb ik een contract van 20.000 MB’s , en zou ik nu in de periode 20.333,39 MB’s hebben verbruikt. Ik betaal dus €50,= voor 333,39MB ?

Terwijl jullie 500Mb aanvulling aanbieden voor €4,50 .

ik ben benieuwd naar jullie reactie

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@Willembrehler

Dank voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik snap heel goed dat het frustrerend is om zo’n hoog verbruik en factuur te zien, zeker als je aangeeft dat je geen bijzonder gebruik hebt gehad en er op die dag ook een storing was.

In de community kunnen we je persoonlijke gegevens niet inzien of corrigeren. Voor een passende oplossing is het daarom belangrijk dat je persoonlijk contact houdt met onze klantenservice. Zij kunnen jouw situatie bekijken en samen met jou naar een oplossing zoeken.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Met vriendelijke groet,

Raveena 

4 reacties

hier net zo, geen hulp via de klantenservice en een verbruik van 17 november 2025 wat niet kan kloppen.

17-11-2025 06:00:00 17-11-2025 11:59:59 in Nederland 7298.41MB € 0,000

17-11-2025 12:00:00 17-11-2025 17:59:59 in Nederland 11319.63MB € 9,997

Dit was mijn verbruik terwijl ik gewoon aan het werk was. Geen bijzondere activiteiten online, alleen de radio in gebruik. Dit doe ik dagelijks en kost dagelijk ongeveer 800 mb. Meerdere keren contact gezocht met de klantenservice, maar vanwege privacy konden ze mij niet vertellen waar mijn verbruik vandaan kwam. Nu lees ik een zelfde ervaring op dezelfde dag.

Op 17 november 2025 was er ook een storing bij Simpel. Ik betwist mijn verbruik en wens een bewijs dat ik daadwerkelijk bijna 20.000 MB heb gebruikt op deze dag. Ook wil ik compensatie voor het moeten afnemen van extra MB’s tegen hoge kosten.

Ik ben nog 9 dagen verwijderd van een nieuwe verbruiksperiode dus ik hoop dat dit snel rechtgezet kan worden.

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Beste ​@Willembrehler

Dank voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik snap heel goed dat het frustrerend is om zo’n hoog verbruik en factuur te zien, zeker als je aangeeft dat je geen bijzonder gebruik hebt gehad en er op die dag ook een storing was.

In de community kunnen we je persoonlijke gegevens niet inzien of corrigeren. Voor een passende oplossing is het daarom belangrijk dat je persoonlijk contact houdt met onze klantenservice. Zij kunnen jouw situatie bekijken en samen met jou naar een oplossing zoeken.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Bedankt Raveena, zoals aangegeven heb ik contact gehad met de klantenservice. Daar ben ik niet geholpen. Ze geven aan dat ze geen inzage hebben in mijn verbruik. Ik stel voor dat het verbruik van 17 november geschrapt wordt, want als het niet onderbouwd kan worden kan dit ‘verbruik’ niet gebruikt zijn door mij. Ik verwacht via deze weg een passende oplossing.

Alvast bedankt. Groet Willem

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • November 27, 2025

Hi ​@Willembrehler ,

Bedankt voor je reactie!

Vervelend om te horen dat je niet goed bent geholpen. We willen dit graag voor je nakijken. Zou je ons een persoonlijk bericht kunnen sturen met je gegevens (naam, adres en geboortedatum)? Dan kijken we samen naar een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,

Raveena