Skip to main content

Ik heb een abonnement voor 7 GB, alleen op mijn telefoon (google pixel 😎 is deze limiet ‘slechts’ 6,60 GB. Wat is hiervoor de verklaring ?

 

JJvanDelft schreef:

Ik heb een abonnement voor 7 GB, alleen op mijn telefoon (google pixel 😎 is deze limiet ‘slechts’ 6,60 GB. Wat is hiervoor de verklaring ?

Hi @JJvanDelft 

De verklaring is dat jouw abonnement bij Simpel hier los van staat. Dit heeft te maken met hoe jouw Google Pixel 8 staat ingesteld wat betreft gegevensgebruik. Het lijkt me trouwens een erg fijne telefoon, geen bloatware!

Omdat ik persoonlijk de telefoon niet ken heb ik ff gegoogled op instellen datalimiet Google pixel.

https://www.airalo.com/help/vls-BE/esims-gebruiken-en-beheren/ZSEEHBT5HW6F/hoe-stel-ik-een-datalimiet-in-op-mijn-android-apparaat/74LP2WRFYFTJ

 

Hou wel een veilige marge aan als bescherming tegen buitenbundelkosten. 

Voor Google Pixel-apparaten:

  1. OPEN de app Instellingen en TIK vervolgens op Netwerk en internet.
  2. TIK op Simkaarten.
  3. ZORG dat Mobiele data AAN staan en TIK vervolgens op Datawaarschuwing en -limiet.
  4. TIK op Cyclus mobiel datagebruik en stel de datum in op basis van je aankomst in het land van bestemming.
  5. SCHAKEL Gegevenswaarschuwing instellen in en geef de gegevenswaarschuwing op met getallen. Als je eSIM-pakket bijvoorbeeld 10 GB heeft, kun je een gegevenswaarschuwing instellen op 8 GB.
  6. SCHAKEL Datalimiet instellen in en geef de datalimiet op met getallen. Deze optie schakelt mobiele data uit wanneer je de opgegeven limiet bereikt.

Hoi, op zich red ik het ook wel met 6,60 GB maar ik was het meest benieuwd naar de verklaring hiervoor en die heb je hiermee wel gegeven. Bedankt voor je reactie.


Het zal wel gewoon aan de laatste zin liggen.


Nee, in hoofdlijnen staat dit zo beschreven bij elke Android telefoon. Er kan wel verschil zijn in fabrikant telefoon hoe de standaard waarschuwing en limiet is ingesteld.


Reageer