Graag een antwoord van één van de moderatoren: @Marciano , @Sevn , @Raveena of @Jason_Simpel
Daarnaast blijft ik het vreemd en raar vinden, dat er nog geen storing topic is geopend over dit probleem met de eSIM activatie.
Beste @Michel2025,
Dank je wel voor je bericht en heldere toelichting.
Er is op dit moment inderdaad sprake van een technische verstoring waardoor het activeren van een eSIM niet altijd goed verloopt. In sommige gevallen lijkt de aanvraag succesvol, maar wordt de activatie niet volledig afgerond.
De storing komt voort uit de manier waarop het proces technisch is ingericht en is niet specifiek afhankelijk van het type toestel of besturingssysteem. Zowel iPhones als Android-toestellen kunnen er dus mee te maken krijgen.
Er wordt gewerkt aan een oplossing, zodat dit weer normaal gedaan kan worden in Mijn Simpel. Voor wie wil overstappen op een eSIM, is het aan te raden om contact met onze klantenservice te maken, zodat één van mijn collega's of ik de activatie voor je kunnen regelen.
Hopelijk heb je hier wat aan en bedankt dat je dit deelt. Zo kunnen anderen hier ook rekening mee houden.
Groet,
Sevn
Hallo @Sevn
Ik heb vandaag al twee keer gebeld met de klantenservice, toevallig net nog vijf minuten geleden.
Maar de klantenservice lukt het ook niet om de eSIM te activeren.