Skip to main content
Antwoord

Is er een actuele storing, met het activeren van de eSIM?

• July 30, 2025
  • 3 reacties
  • 349 Bekeken

Michel2025
Forum|alt.badge.img+1

Beste moderator van Simpel,

Klopt het dat er momenteel een storing gaande is, met het activeren van de eSIM bij Simpel?
Zo ja, wanneer is deze storing dan verholpen/opgelost?
Geldt dit voor alle klanten? en heeft het iets te maken of je Android gebruikt of iOS (iPhone)?

Ik wil erg graag een eSIM aanvragen en activeren op mijn iPhone 14 Pro Max, maar wil er dan wel zeker van zijn, dat de activatie goed en probleemloos verloopt.
Volgens een ander actueel topic, zijn er klanten die hierdoor niet meer kunnen bellen en internetten omdat de fysieke simkaart automatisch wordt gedeactiveerd zodra je de eSIM activeert.

Ik wil de eSIM aankomende vrijdag (1 augustus) of zaterdag (2 augustus) aanvragen en activeren, dus ik hoop dat dan de storing (als die er daadwerkelijk is) volledig is opgelost.

Beste antwoord door Sevn

Beste ​@Michel2025,

Dank je wel voor je bericht en heldere toelichting.

Er is op dit moment inderdaad sprake van een technische verstoring waardoor het activeren van een eSIM niet altijd goed verloopt. In sommige gevallen lijkt de aanvraag succesvol, maar wordt de activatie niet volledig afgerond. 

De storing komt voort uit de manier waarop het proces technisch is ingericht en is niet specifiek afhankelijk van het type toestel of besturingssysteem. Zowel iPhones als Android-toestellen kunnen er dus mee te maken krijgen.

Er wordt gewerkt aan een oplossing, zodat dit weer normaal gedaan kan worden in Mijn Simpel. Voor wie wil overstappen op een eSIM, is het aan te raden om contact met onze klantenservice te maken, zodat één van mijn collega's of ik de activatie voor je kunnen regelen.

Hopelijk heb je hier wat aan en bedankt dat je dit deelt. Zo kunnen anderen hier ook rekening mee houden.

Groet,
Sevn

3 reacties

Michel2025
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Ervaren helper
  • July 31, 2025

Graag een antwoord van één van de moderatoren: ​@Marciano , ​@Sevn , ​@Raveena of ​@Jason_Simpel 

Daarnaast blijft ik het vreemd en raar vinden, dat er nog geen storing topic is geopend over dit probleem met de eSIM activatie.

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Beste ​@Michel2025,

Dank je wel voor je bericht en heldere toelichting.

Er is op dit moment inderdaad sprake van een technische verstoring waardoor het activeren van een eSIM niet altijd goed verloopt. In sommige gevallen lijkt de aanvraag succesvol, maar wordt de activatie niet volledig afgerond. 

De storing komt voort uit de manier waarop het proces technisch is ingericht en is niet specifiek afhankelijk van het type toestel of besturingssysteem. Zowel iPhones als Android-toestellen kunnen er dus mee te maken krijgen.

Er wordt gewerkt aan een oplossing, zodat dit weer normaal gedaan kan worden in Mijn Simpel. Voor wie wil overstappen op een eSIM, is het aan te raden om contact met onze klantenservice te maken, zodat één van mijn collega's of ik de activatie voor je kunnen regelen.

Hopelijk heb je hier wat aan en bedankt dat je dit deelt. Zo kunnen anderen hier ook rekening mee houden.

Groet,
Sevn

• Lezer
  • July 31, 2025

Hallo ​@Sevn 

Ik heb vandaag al twee keer gebeld met de klantenservice, toevallig net nog vijf minuten geleden.
Maar de klantenservice lukt het ook niet om de eSIM te activeren.