Beantwoord

Kan ik een smartwatch gebruiken met mijn simpel abonnement?

  • 28 October 2022
  • 7 reacties
  • 1103 Bekeken

Ik wil een smartwatch gaan kopen waarmee ik niet wil bellen, dus ik ga die functie niet gebruiken.
Ik wil de smartwatch alleen gebruiken voor mijn gezondheidsvragen onderdelen. Ik denk aan een samsung watch 4, mijn vraag is, kan ik deze watch zo gebruiken met mijn simpel abonnement?
Is er iets waar ik rekening mee moet houden of heeft het niets met mijn abonnement te maken?

icon

Beste antwoord door Noor 31 October 2022, 14:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Ria1948

Welkom op onze Community! 

De meeste recente smartwatches hebben een e-sim benodigd. Wij bieden bij Simpel geen e-simkaarten aan. Je kan eventueel een e-sim aanvragen bij T-Mobile.
Je kan in de handleiding van jouw apparaat inzien wat voor soort simkaart je benodigd hebt. 

Gebruikt jouw smartwatch een normale simkaart? Dan raad ik je eigenlijk aan op zoek te gaan naar een los simkaartje die hiervoor bedoeld is. 
Onze simkaarten zijn namelijk niet bedoeld voor randapparatuur en om deze reden kan ik je helaas geen garantie geven dat de simkaart zal werken hoe je dat gewend bent met jouw toestel. 

Groet, Noor 

Simpel

Begrijp ik het goed, als ik een smartwatch koop zonder telefoon/ simkaart optie ik de smartwatch wel kan gebruiken? Ik wil geen smartwatch met een telefoon/simkaart mogelijkheid, dat ga ik toch niet gebruiken.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Ria1948,

Dat kan zeker!

Wij bieden zelf uiteraard geen Smartwatches aan, maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat veel Smartwatches zich automatisch aan je Smartphone koppelen. Zo heb je bijvoorbeeld bereik met je Smartwatch zolang je telefoon in de buurt is. De meeste mensen gaan niet meer naar de WC zonder telefoon dus in dat geval kan je de Smartwatch overal gebruiken, zonder dat een simkaart benodigd is :)

Veel succes met het uitzoeken van een mooi horloge!

Groetjes,

Janine

Simpel

Bedankt voor het antwoord en de succes wensen 😁 ik weet nu wat mogelijk is.

Reputatie 6

Begrijp ik het goed, als ik een smartwatch koop zonder telefoon/ simkaart optie ik de smartwatch wel kan gebruiken?

Ik wil geen smartwatch met een telefoon/simkaart mogelijkheid, dat ga ik toch niet gebruiken.

Je begrijpt het goed! Je koppelt eerst de smartwatch met de smartphone. 

Wanneer je een beetje een basic merk/model kiest zonder simkaart/eSIM dan heb je ook synchronisatie via bluetooth met je telefoon. Gezondheid en fitness wordt ondersteund evenals een keuze in wijzerplaten.

Je kunt meldingen ontvangen van bijvoorbeeld oproepen, berichten. Dat is een keuze.

Ik zou bij de keuze voor een smartwatch wel kiezen voor bijvoorbeeld een amoled scherm, geen LCD.

Dank je wel Snowboard, wat een fijne tips.

Bij mijn keuze gaat ik jouw advies zeker gebruiken en is dan ook makkelijker bij een besluit nemen welke het moet worden. 

Reputatie 6

Dank je wel Snowboard, wat een fijne tips.

Bij mijn keuze gaat ik jouw advies zeker gebruiken en is dan ook makkelijker bij een besluit nemen welke het moet worden. 

Bedankt voor je reactie Ria.

Ik kan je bijvoorbeeld als tip geven een Oppo Free watch .

Graag gedaan!

Reageer