Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Sinds de overgang van Simpel naar het Odido-netwerk ervaar ik regelmatig problemen met bereik en internetverbinding op mijn werkplek (1083 HN Amsterdam) Dit heeft geleid tot veel ongemak, aangezien ik soms helemaal geen bereik of internet heb.

Ik heb dit probleem al meerdere keren telefonisch gemeld bij uw klantenservice, maar tot op heden is er helaas geen oplossing geboden. Gisteren sprak ik toevallig een collega die een Odido-abonnement heeft, en hij ervaarde exact hetzelfde probleem. Dit maakt duidelijk dat het probleem niet alleen aan mijn toestel ligt, maar mogelijk aan het netwerk in deze regio.

Vanwege de aanhoudende problemen overweeg ik over te stappen naar een andere provider, aangezien ik een betrouwbare verbinding nodig heb voor mijn werk. Kunt u mij laten weten wat de procedure hiervoor is. Daarnaast hoor ik graag of er een concrete oplossing in zicht is voor de netwerkproblemen, zodat ik een weloverwogen besluit kan nemen.

Ik waardeer uw tijd en aandacht en verzoek u vriendelijk te reageren.

Met vriendelijke groet,

Ahayetan

Goedemiddag ​@Ahayetan 

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met het abonnement.

Ik kan je aanraden, de volgende stappen te volgen: 

1. Controleer of je toestel up-to-date is en start je toestel opnieuw op. 

2. Controleer via https://www.simpel.nl/netwerk/dekkingskaart of er een storing gaande is het gebied waar je op dat moment bent. 

3. Controleer of de instelling 'mobiele gegevens of mobiele data' aanstaat, deze instelling kan je terugvinden bij de internetinstellingen van je toestel 

4. Controleer in het Simpel account of het Internet op Aan staat bij het tabblad Instellingen.  

5. Controleer of er geen datalimiet aanstaat bij de internetinstellingen in je toestel.  

6. Ook raad ik je aan om de zogeheten APN-instellingen te controleren. Vaak staan deze instellingen ingesteld op het netwerk van Odido (T-Mobile), maar het is beter om dit om aan te passen naar die van Simpel, APN-instellingen moeten altijd staan op internet.access.nl. Via onze toestelhulp, kan je dit opnieuw correct instellen:  

https://www.simpel.nl/klantenservice/toestelhulp

Je zoekt je eigen toestel op of je kiest hetzelfde merk en vervolgens ga je naar Internet > handmatig instellen om de APN opnieuw in te stellen. 

Als bovenstaande stappen niet werken, dan kan ik je aanraden telefonisch contact met ons op te nemen op 088-1005757 of via Whatsapp, Facebook of X, zodat we je verder kunnen helpen en een stappenplan met je kunnen doorlopen. De opties kan je terugvinden op https://www.simpel.nl/klantenservice/contact

We vinden het natuurlijk jammer dat je erover nadenkt om over te stappen naar een andere provider, maar ik help graag verder.
Vanaf 120 dagen voor de einddatum van jouw contract kan je een nummerbehoud aanvragen bij een nieuwe provider. De overstap kan plaatsvinden als het contract is afgelopen. De contractdata kan je vinden op Mijn Simpel onder "abonnement" Wil je toch eerder naar een andere provider met je huidige nummer? Dan moet je eerst je abonnement afkopen. Als je je abonnement afkoopt, kun je wel eerder overstappen naar een andere telefoonprovider. Let op: als jij je nummer wilt meenemen naar een andere provider, hoef je je contract niet zelf op te zeggen.

Groet, Renaat

Reageer