Beantwoord

Melding: bericht niet verzonden de indeling van het telefoonnummer is onjuist

  • 4 January 2023
  • 1 reactie
  • 690 Bekeken

hallo allemaal,

Ik heb een abonnement van 500 smsjes per maand. Ik heb nog maar 9 smsjes verstuurd deze maand. Ik had 1 sms verstuurt in een verhaal. Dat werd gerekend als 9 smsjes. Ik wilde net weer een hele lange verhaal sturen naar iemand over iets belangrijks. De eerste 9 smsjes zijn wel aangekomen bij diegene. Toen ik een paar uur later nog een lange verhaal wilde versturen, kreeg ik de melding: bericht niet verzonden de indeling van het telefoonnummer is onjuist. Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? Waarom wordt mijn sms verhaal niet verzonden? En wat betekent die melding? Als je een verhaal wilt versturen via sms, hoeveel smsjes worden er maximaal gerekend, en hoeveel mag erin staan als je het verzend? Is er een beperkt aantal tekens of een beperkt aantal smsjes dat je in een verhaal mag verzenden? Hoe zit dat precies? En krijg je die melding ook als je geblokkeerd bent? Of krijg je dan geen enkele melding te zien? 

icon

Beste antwoord door Janine 5 January 2023, 14:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Alicia,

Welkom op onze Community!

Goed dat je hier wat meer informatie over opvraagt. De maximale lengte van een sms-bericht is 140 bytes, dit staat gelijk aan ongeveer 160 tekens per sms. Overschrijd je de 140 bytes dan wordt er een tweede sms-bericht gerekend, overschrijd je de 280 bytes een derde sms-bericht enzovoort. Speciale tekens, afbeeldingen en emoji’s zijn qua bytes groter dan een reguliere letter waardoor je bij gebruik van zulke tekens de grootte van je bericht vergroot en er meerdere berichten gerekend worden terwijl je één aaneensluitend bericht typt. Ik denk dat je eerste verhaal dan redelijk lang geweest is. 

Het is wel gek dat het nu niet meer lukt een sms te verzenden. De melding die je benoemd heb ik niet eerder voorbij zien komen. Ook is hier niet veel over te vinden. Via onze toestelhulp kan je jouw toestel erbij pakken, door te kiezen voor 'SMS handmatig instellen’, kan je de sms-instellingen controleren. Als je hier niet uitkomt of het probleem nog steeds niet is opgelost, wil ik je toch vragen contact met ons te zoeken. Dan gaan we samen even kijken wat er misgaat.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer