Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb tot en met maart 2025 een abonnement lopen bij Simpel. Nu zit ik eraan te denken om een Apple Watch met 4G-verbinding te kopen, zodat ik tijdens het sporten mijn telefoon thuis kan laten. Nu lijkt het erop dat Simpel geen multisim aanbiedt, maar is er zicht op dat dit wel gaat komen?

Ik weet dat het ook een optie is om elders een abonnement af te sluiten met multisim en dan een nieuw nummer. Dan kan het abonnement bij Simpel gewijzigd worden, zodat je niet zoveel betaald aan het (dan overbodige) abonnement. Maar vind het een heel gedoe om mijn nummer te wijzigen en mijn abonnement loopt tot en met maart, dus als het niet anders is, wacht ik gewoon tot het contract opgezegd kan worden.

Hoor graag of jullie hier meer van weten!

Groeten,

CSchenk

Hi @Cschenk 

Een Apple cellular watch (smartwatch ) 

Ik begrijp je verhaal, maar denk er wel aan dat het voor jou maar ook voor Simpel een grote stap is.

2 simkaarten, 2 x hetzelfde 06, 2 simkaartnummers. 

Eerlijkheidshalve geloof ik persoonlijk NIET dat Simpel een duo-simkaart zal aanbieden wat dan neerkomt op een Esim voor een smartwatch bij Apple. Simpel is een budget provider GEEN premium provider. 

Je nummer wijzigen zou ik afraden. Dat heeft te grote gevolgen bijvoorbeeld mogelijk bij je bank, het ontvangen van tan codes kan een probleem geven. 

 Bij gebruik van een duo-simkaart mag er maar 1 simkaart actief zijn op het netwerk. Dus of de telefoon uit, of de smartwatch. 

Wat een optie is om bijvoorbeeld over te stappen naar Odido en dan de resterende kosten afbetalen bij Simpel zodat Simpel je nummer kan vrijgeven. 

Extra informatie 

https://www.pricewise.nl/simkaart/duo-simkaart/

Succes!

 


Beste Snowboard,
 

Bedankt voor je reactie. Ik denk alleen niet dat je het helemaal begrijpt. Multisim is namelijk wat anders dan duo-sim. Duo-sim houdt in dat je twee simkaarten krijgt voor eenzelfde nummer. Je kan de simkaart dan gebruiken in meerdere toestellen maar kan inderdaad maar één toetsten tegelijk gebruiken. Multisim is hetzelfde idee, maar deze kan je in een telefoon én een smartwatch gebruiken. Daarvoor hoef je niet één van beide apparaten uit te zetten. De e-sim voor je smartwatch koppel je aan je abonnement en dan is het rond.
 

Nummerwijziging heeft denk ik ook minder grote gevolgen dan je denkt. Ik gebruik de app van mijn bank en kan daar eenvoudig mijn nummer wijzigen. Dit kan gewoon in het profiel, je krijgt een sms met een verificatiecode en dan is het rond. 
 

Je geeft aan dat het ook een optie is om een abonnement af te sluiten bij een andere aanbieder en mijn resterende kosten bij Simpel af te betalen, zodat mijn huidige nummer vrijgegeven kan worden. Uiteraard heb ik hier zelf ook al naar gekeken, maar dit doet Simpel niet. Je contract afkopen is niet mogelijk en daardoor geen optie. 
 

Groeten,

CSchenk


Beste Snowboard,
 

Bedankt voor je reactie. Ik denk alleen niet dat je het helemaal begrijpt. Multisim is namelijk wat anders dan duo-sim. Duo-sim houdt in dat je twee simkaarten krijgt voor eenzelfde nummer. Je kan de simkaart dan gebruiken in meerdere toestellen maar kan inderdaad maar één toetsten tegelijk gebruiken. Multisim is hetzelfde idee, maar deze kan je in een telefoon én een smartwatch gebruiken. Daarvoor hoef je niet één van beide apparaten uit te zetten. De e-sim voor je smartwatch koppel je aan je abonnement en dan is het rond.

Beste Cschenk. 

Hier heb je inderdaad helemaal gelijk in. Mijn excuses daarvoor en bedankt voor je heldere uitleg! 

 

Nummerwijziging heeft denk ik ook minder grote gevolgen dan je denkt. Ik gebruik de app van mijn bank en kan daar eenvoudig mijn nummer wijzigen. Dit kan gewoon in het profiel, je krijgt een sms met een verificatiecode en dan is het rond. 
 

Ik kan natuurlijk niet weten welke bank je gebruikt maar vond het wel goed om je op de tan codes te attenderen waarmee je te maken kon hebben door mijn eerdere denken aan een nummerwijziging. 

Je geeft aan dat het ook een optie is om een abonnement af te sluiten bij een andere aanbieder en mijn resterende kosten bij Simpel af te betalen, zodat mijn huidige nummer vrijgegeven kan worden. Uiteraard heb ik hier zelf ook al naar gekeken, maar dit doet Simpel niet. Je contract afkopen is niet mogelijk en daardoor geen optie. 

Dit kan dus wel. Een moderator zal je hierover wel informeren denk ik. 

@Chantal L.S. of een andere medewerker. 

Groetjes, 

Snowboard

(Edit) 

 

 

Groeten,

CSchenk

 


Goedemiddag @Cschenk,

 

Met betrekking tot het afkopen van het abonnement kan ik je inderdaad verder helpen. 
Het is mogelijk om jouw abonnement bij Simpel af te kopen, als je het 06-nummer wil behouden.
De nieuwe provider zal dan bij ons een verzoek tot nummerbehoud in moeten dienen, waarin vermeld staat dat het huidige abonnement vroegtijdig beëindigd moet worden, met afkoopsom.
Als het juiste verzoek bij ons binnenkomt, zal het 06-nummer binnen enkele werkdagen vrijgegeven worden en zal je vanuit ons een afkoopsom ontvangen.

Groet, Jahduar

Simpel


Reageer