Skip to main content
Beantwoord

Oneerlijk

• January 13, 2026
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Ongetwijfeld niet het juiste kanaal hiervoor, maar gezien ik bij contact consistent een chatbot krijg:

Gisteravond een bericht ontvangen met mijn factuur, met daarin ook bericht van inflatie correctie. Hoort bij de voorwaarden, dus oke. Om het te controleren, ging ik bij Simpel kijken en zie doodleuk dat ze mijn abonnement nog steeds adverteren met een prijs (die je betaald na de korting periode) die ik al jaren niet meer betaal. Oftewel ik mag iets meer dan 20% extra betalen per maand en dat is nog na correctie voor de nieuwe klanten korting! Voor de korting periode, van 12 maanden, is het iets meer dan 80% dus met een abonnement van 24 maanden is dat circa 40% erbij.

Daarnaast ook weer een zeer slechte klantenservice ervaring erbij, de chatbot kon echt helemaal geen van mijn vragen beantwoorden. Bij andere bedrijven krijg je dan de mogelijkheid op een echt mens, gebeurde niet.

Mijn vraag is dus: Waarom zou ik in vredesnaam nog verlengen, als ik eigenlijk word opgelicht in vergelijking met nieuwe klanten? Als er geen sprake is van oplichting dan toch wel zeker ongelijke behandeling of foutief adverteren! Zit helaas nog een half jaar vast aan huidig abonnement.

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@edwards5858 , 

Dank je wel voor je uitgebreide bericht. Ik begrijp heel goed dat dit frustrerend voor je is, zeker wanneer je prijsverschillen ziet tussen bestaande en nieuwe klanten en je daarnaast geen goed contact hebt kunnen krijgen met onze klantenservice. Dat is natuurlijk niet de ervaring die we willen bieden.

De inflatiecorrectie is onderdeel van de voorwaarden, maar ik kijk graag persoonlijk met je mee naar de prijs van jouw abonnement en hoe deze is opgebouwd. Nieuwe klanten krijgen soms tijdelijke acties die alleen gelden bij het afsluiten van een nieuw contract. Voor bestaande klanten gelden andere aanbiedingen, maar ik controleer graag of er in jouw situatie toch mogelijkheden zijn.

Je kunt hiervoor het beste persoonlijk contact met ons opnemen, zodat we dit samen rustig kunnen nakijken en je direct duidelijkheid kunnen geven.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Beste ​@edwards5858 , 

Dank je wel voor je uitgebreide bericht. Ik begrijp heel goed dat dit frustrerend voor je is, zeker wanneer je prijsverschillen ziet tussen bestaande en nieuwe klanten en je daarnaast geen goed contact hebt kunnen krijgen met onze klantenservice. Dat is natuurlijk niet de ervaring die we willen bieden.

De inflatiecorrectie is onderdeel van de voorwaarden, maar ik kijk graag persoonlijk met je mee naar de prijs van jouw abonnement en hoe deze is opgebouwd. Nieuwe klanten krijgen soms tijdelijke acties die alleen gelden bij het afsluiten van een nieuw contract. Voor bestaande klanten gelden andere aanbiedingen, maar ik controleer graag of er in jouw situatie toch mogelijkheden zijn.

Je kunt hiervoor het beste persoonlijk contact met ons opnemen, zodat we dit samen rustig kunnen nakijken en je direct duidelijkheid kunnen geven.

Groet, 

Raveena 

Simpel

HansjeA
  • Lezer
  • January 15, 2026

Vandaag het bericht ontvangen dat ik mijn abonnement kan verlengen. Ik zit nog te twijfelen of ik bij Simpel blijf. Als ik een nieuwe klant was, dan zou ik €42.= voor 1jaar minder betalen. Dit is 30% (!!!?) minder dan bij een verlenging. Dit vind ik toch wel heel veel. Dus, verlengen is nog maar de vraag, ik heb nog 5 maanden om te vergelijken en een beslissing te nemen …….

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • January 15, 2026

Beste ​@HansjeA , 

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het verschil tussen een nieuwe‑klantactie en jouw verlengaanbod vragen kan oproepen. Nieuwe klanten krijgen soms een tijdelijke instapkorting, terwijl verlengaanbiedingen zijn afgestemd op bestaande klanten en het abonnement dat je al hebt.

Je hebt nog vijf maanden om te verlengen, dus je hoeft nu geen beslissing te nemen. In die periode kunnen aanbiedingen veranderen, en het kan zijn dat er later een verlengaanbod komt dat beter bij jouw wensen past.

Mocht je nog andere vragen hebben, kun je altijd een persoonlijk contact op nemen.

Groet, 

Raveena 

Simpel