Skip to main content

Goedemorgen,

Ik ben per vandaag van Vodafone overgestapt naar Simpel en heb zojuist de nieuwe simkaart in mijn telefoon Honor x8a gedaan. Vervolgens de pincode van 4 nullen ingegeven. Ik wil graag mijn pincode wijzigen en ik zoek me suf in de instellingen en beveiliging, maar ik vind niets, ook niet wanneer ik zoek op “simkaart”. 

Kunnen jullie mij verder helpen, want ik wel graag een nieuwe pincode instellen.

Ik kan Simpel trouwens niet via Messenger bereiken? Ik kan geen tekst in de chat typen.
En ook Whatsapp werkt niet: Simpel toegevoegd aan Contacten, maar niet te vinden in Whatsappcontacten.

Met vriendelijke groet, Marlon

Goedendag ​@marlonv!

Welkom bij Simpel, fijn dat je klant bent geworden!

Je geeft aan dat je de pincode van je simkaart wilt wijzigen op je Honor X8a, maar deze optie niet kunt vinden. Ik help je hier graag bij.

Pincode wijzigen op Honor X8a:

1. Ga naar Instellingen.

2. Kies Beveiliging & privacy (of soms Vergrendeling en beveiliging).

3. Tik op Meer instellingen of Geavanceerde instellingen (afhankelijk van je telefoonmodel).

4. Zoek en kies Sim-kaartvergrendeling.

5. Hier kun je de pincode wijzigen door eerst je huidige pincode in te voeren en daarna een nieuwe pincode te kiezen.

Mocht je het via deze route niet vinden, kun je ook in de zoekbalk van de instellingen het woord “pincode” of “simkaart” invoeren om direct bij de juiste optie te komen.

Wat betreft contact via Messenger en WhatsApp: bij Simpel is contact via WhatsApp en Messenger wel mogelijk, maar het kan wel zo zijn dat deze kanalen rond die periode van je bericht een storing hadden. Voor de meest actuele en directe ondersteuning kun je altijd terecht op onze website: Contact opnemen: vragen over je Sim Only abonnement | Simpel

Mocht je verder nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten!

Met vriendelijke groet,

Bryan

Reageer