Beantwoord

Probleem met bellen

  • 12 May 2024
  • 9 reacties
  • 184 Bekeken

Sinds er werkzaamheden zijn geweest aan de gsm mast in de wijk heb ik het volgende.
Als iemand belt, gaat de telefoon niet over.
Wel komt er een gemiste oproep in het scherm.
Ik kan dan ook niet uit bellen.
Toestel opnieuw opstarten lost het maar tijdelijk op.
Het probleem herhaald zich.
Toestel Samsung M31

icon

Beste antwoord door Erik6 15 May 2024, 10:02

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Goedemorgen @Erik6,

 

Wat een vervelende situatie en ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten! Heel begrijpelijk dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. 

Ik kan je aanraden de volgende stappen te volgen: 

1. Je plaatst je simkaart in een ander simlockvrij toestel. Ervaar je dezelfde problemen?  

Zo nee:  

Dan is het probleem toestel gerelateerd en kan je contact opnemen met de aanbieder waar je het toestel gekocht hebt of de handleiding van het toestel raadplegen. 

Zo ja: 

Wij hebben vervolgens 3 voorbeelden nodig, dit zijn drie telefoongesprekken waarbij het misgaat en deze pogingen mogen niet ouder zijn dan 48 uur wanneer je deze aan ons doorgeeft. Je geeft de volgende details door van 3 pogingen:  

- De datum + tijdstip. 

- De postcode + huisnummer waar je je op dat moment bevindt. 

- Het nummer van de andere partij die je belde of die jou belde + de foutmelding.  

- Het merk en type toestel dat je gebruikt. 

Aan de hand van deze voorbeelden kunnen we een onderzoek voor je opstarten.

Omdat deze voorbeelden maximaal 48 uur oud mogen zijn, wil ik je vragen om deze telefonisch door te geven. 
Als het niet mogelijk is, om de voorbeelden telefonisch door te geven, dan mag je het ook via social media aan ons doorgeven. 
De opties kan je terugvinden op www.simpel.nl/contact.   

Ik hoop dat je snel geen problemen meer ervaart en ik wens je een fijne dag toe! 

 

Groet, Jahduar

Simpel

Jammer….
Helldesk gebeld en gewoon direct, het ligt aan het toestel.
Ga maar naar een telefoon winkel.
Probeer je simkaart maar in het telefoon toestel van de buren, was de oplossing.
Geprobeerd het uit te leggen, dat het soms langer duurt voordat het gebeurt.
 

Reputatie 6

Heb je het volgende al geprobeerd? 

Simkaart uit telefoon. Telefoon een 2 uur uit laten staan. Daarna simkaart terug plaatsen en telefoon weer aan. 

Simkaart meldt zich dan opnieuw bij het netwerk. 

 

Ik heb de sim kaart er kort uit gehad.
Tot nu toe gaat het goed.
Probeerde de vraag te stellen aan de helpdesk of het een simkaart contact probleem kon zijn.
Er kwam maar een ding uit het gesprek, het ligt niet aan Simpel dus je moet naar de telefoon winkel.
En eigenlijk kon je het geen gesprek noemen.
Ik kreeg ook geen melding dat er een simkaart probleem was op de telefoon.
 

Probleem herhaald zich.
Onderzoek gehad in de telefoonwinkel.
Telefoon is nieuw genoeg om een stabiele 4g verbinding te maken.
Advies is, om van het Odido netwerk af te gaan.
 

Reputatie 6

Dan zou ik als extra tip geven om ook te kijken naar de dekkingskaart bij een ander netwerk, provider. 

Dekking is goed rond mijn huis. Voor alle providers.
Ik heb ook wel verbinding, maar kan dan niet bellen of gebeld worden.
 

Ik ben inmiddels zo ver, dat de helpdesk aan geeft dat deze storingen nog zeker 3 maanden aan houden.
Oorzaak werkzaamheden Odido.
 

Badge +3

Goedemiddag @Erik6,

 

Drie maanden is wel erg lang. 

Zou je mij een privé-bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en ter verificatie jouw achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer.

Dan kan ik samen met jou opzoek naar een gepaste oplossing.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Reageer