Skip to main content

Sinds er werkzaamheden zijn geweest aan de gsm mast in de wijk heb ik het volgende.
Als iemand belt, gaat de telefoon niet over.
Wel komt er een gemiste oproep in het scherm.
Ik kan dan ook niet uit bellen.
Toestel opnieuw opstarten lost het maar tijdelijk op.
Het probleem herhaald zich.
Toestel Samsung M31

Goedemorgen @Erik6,

 

Wat een vervelende situatie en ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten! Heel begrijpelijk dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. 

Ik kan je aanraden de volgende stappen te volgen: 

1. Je plaatst je simkaart in een ander simlockvrij toestel. Ervaar je dezelfde problemen?  

Zo nee:  

Dan is het probleem toestel gerelateerd en kan je contact opnemen met de aanbieder waar je het toestel gekocht hebt of de handleiding van het toestel raadplegen. 

Zo ja: 

Wij hebben vervolgens 3 voorbeelden nodig, dit zijn drie telefoongesprekken waarbij het misgaat en deze pogingen mogen niet ouder zijn dan 48 uur wanneer je deze aan ons doorgeeft. Je geeft de volgende details door van 3 pogingen:  

- De datum + tijdstip. 

- De postcode + huisnummer waar je je op dat moment bevindt. 

- Het nummer van de andere partij die je belde of die jou belde + de foutmelding.  

- Het merk en type toestel dat je gebruikt. 

Aan de hand van deze voorbeelden kunnen we een onderzoek voor je opstarten.

Omdat deze voorbeelden maximaal 48 uur oud mogen zijn, wil ik je vragen om deze telefonisch door te geven. 
Als het niet mogelijk is, om de voorbeelden telefonisch door te geven, dan mag je het ook via social media aan ons doorgeven. 
De opties kan je terugvinden op www.simpel.nl/contact.   

Ik hoop dat je snel geen problemen meer ervaart en ik wens je een fijne dag toe! 

 

Groet, Jahduar

Simpel


Jammer….
Helldesk gebeld en gewoon direct, het ligt aan het toestel.
Ga maar naar een telefoon winkel.
Probeer je simkaart maar in het telefoon toestel van de buren, was de oplossing.
Geprobeerd het uit te leggen, dat het soms langer duurt voordat het gebeurt.
 


Heb je het volgende al geprobeerd? 

Simkaart uit telefoon. Telefoon een 2 uur uit laten staan. Daarna simkaart terug plaatsen en telefoon weer aan. 

Simkaart meldt zich dan opnieuw bij het netwerk. 

 


Ik heb de sim kaart er kort uit gehad.
Tot nu toe gaat het goed.
Probeerde de vraag te stellen aan de helpdesk of het een simkaart contact probleem kon zijn.
Er kwam maar een ding uit het gesprek, het ligt niet aan Simpel dus je moet naar de telefoon winkel.
En eigenlijk kon je het geen gesprek noemen.
Ik kreeg ook geen melding dat er een simkaart probleem was op de telefoon.
 


Probleem herhaald zich.
Onderzoek gehad in de telefoonwinkel.
Telefoon is nieuw genoeg om een stabiele 4g verbinding te maken.
Advies is, om van het Odido netwerk af te gaan.
 


Dan zou ik als extra tip geven om ook te kijken naar de dekkingskaart bij een ander netwerk, provider. 


Dekking is goed rond mijn huis. Voor alle providers.
Ik heb ook wel verbinding, maar kan dan niet bellen of gebeld worden.
 


Ik ben inmiddels zo ver, dat de helpdesk aan geeft dat deze storingen nog zeker 3 maanden aan houden.
Oorzaak werkzaamheden Odido.
 


Goedemiddag @Erik6,

 

Drie maanden is wel erg lang. 

Zou je mij een privé-bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en ter verificatie jouw achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer.

Dan kan ik samen met jou opzoek naar een gepaste oplossing.

 

Groet, Jahduar

Simpel


Ondanks de goede hulp van @Jahduar 
Problemen doen zich nog steeds af en toe voor.
Overstap staat inmiddels in de planning.
Ik wil best betalen om de overstap te bespoedigen.
Sinds ik opgezegd heb, is de helpdesk overbelast en krijg ik niemand aan de lijn.

De storing is alleen van toepassing op bellen.
Geluid valt weg tijdens het bellen.
Ik kan niet bellen of gebeld worden.
sms en internet doen het dan gewoon, op dat moment.


Eergisteren, gisteren en vandaag (6, 7 & 8 oktober 2024) ook (nog steeds) problemen bij uitbellen op mijn iPhone 12mini (net als mijn vriendin op haar Samsung). Zowel in Heino (postcodegebied 8141) als in Utrecht (3524). Eergisteren bijv. wel 7 keer in Heino een nummer proberen te bellen (tussen 16:01 en 16:08 uur), eerst automatisch via vijf streepjes 5G, toen handmatig op 4G gezet en ook niet gelukt. Werd toen teruggebeld omdat degene die ik belde een gemiste oproep zag te hebben. Later via het volledig uitzetten en weer aan van mijn iPhone ‘Gesprekken en data’ weer op ‘5G automatisch’ gezet en kon ik (eenmalig?) weer normaal uitbellen (17:01 uur). Het probleem is dat ik na de ‘belknop’ te hebben gebruikt de telefoon wel verbinding met het gebelde nummer lijkt te gaan maken, maar daarvan hoor ik niets, pas als er (na doorgaans lange tijd, alsof ik ‘op de mast’ in de wacht gezet ben geweest) door de gebelde persoon wordt opgenomen, hoor ik dat er verbinding is gemaakt (of krijg ik bijv. de melding dat het gebelde nummer niet bereikbaar is). Ik bel niet zo veel, maar mijn vriendin (ook met een Simpel sim-only abonnement) heeft vaak hetzelfde probleem en al gedurende langere tijd. Het blijkt dus niet signaalsterkte-, toestel-, instellingen- of plaatsgebonden te zijn en gezien bovenstaande ervaringen van Erik6 en mijn eigen, eerdere ervaringen met Simpel ga ik er, net als hij, verder maar niet al teveel energie in steken (toen ging dat over het ontbreken van de ‘ingesprektoon’ bij bellers als ik zelf aan het bellen ben terwijl ik zonder voicemail gebruik wil maken van mijn abonnement . . .).


Reageer