Goedemiddag,
Bedankt voor je bericht. Op basis van wat je beschrijft, namelijk dat je de melding krijgt "eSIM kan niet worden geconfigureerd" en dat de optie "eSIM activeren" ontbreekt in de app, zijn er een paar mogelijke oorzaken die ik graag met je doorneem.
Mogelijke oorzaken
Je eSIM is nog niet correct geactiveerd via Mijn Simpel Als je fysieke simkaart al is gedeactiveerd, moet je de eSIM eerst activeren via Mijn Simpel met een iDEAL-verificatie. Je kunt dit doen via: Sim en instellingen > Sim vervangen > Activeer via iDEAL
De QR-code is beschadigd of verlopen Probeer de QR-code te scannen vanaf een ander apparaat. Werkt dat niet? Dan kun je de eSIM ook handmatig toevoegen. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Voeg mobiel abonnement toe > Voer info handmatig in Vul vervolgens het SM-DP+ adres en de activeringscode in die je per e-mail hebt ontvangen
Netwerk of softwareprobleem op je iPhone Zorg dat je verbonden bent met een stabiel wifi-netwerk. Herstart je toestel en probeer het opnieuw. Je kunt ook controleren of er een aanbiederinstellingen-update beschikbaar is via Instellingen > Algemeen > Info Of je kunt je netwerkinstellingen herstellen via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen
Wat kun je nu doen:
Controleer of je eSIM is geactiveerd via Mijn Simpel Als je simkaart al is gedeactiveerd, moet je de eSIM via iDEAL activeren in je account
Gebruik handmatige invoer als de QR-code niet werkt De benodigde gegevens staan in de e-mail die je van Simpel hebt ontvangen
Herstart je toestel en reset je netwerkinstellingen Dit lost vaak verbindingsproblemen op
Neem contact op met Simpel met je IMEI of EID Als het nog steeds niet lukt, kun je contact opnemen met Simpel en je IMEI of EID doorgeven. Je vindt deze onder Instellingen > Algemeen > Info
Mocht je vragen hebben, kan je altijd telefonisch contact opnemen voor een snelle als een passende oplossing.
Ik wens je een fijne dag verder!
Groet,
Raveena
Simpel