Skip to main content
Antwoord

Sim & instellingen → Activeren sim → eSIM activeren ontbreekt op iPhone

• August 13, 2025
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Hoi,

Ik heb een iPhone 15 met IOS 18.6 met de laatste updates van twee dagen geleden. Nu wil ik een eSim installeren van Simpel om mijn Sim te vervangen ivm vakantie (waar ik dan een andere eSim wil installeren)

Op heel veel manieren geprobeerd om dit te doen (ook met de klantenservice) maar het lukt ze daar ook niet met anders te zeggen dat het gewoon zou moeten werken.

Ik zie de volgende problemen:

1 - de QR code en de link in de mail geven de melding “E-sim kan niet worden geconfigureerd”

2 - de optie “Sim & instellingen → Activeren sim → eSIM activeren” ontbreekt op mijn telefoon

Verder staat de “Aanbiedersvergrendeling” op “Geen beperkingen”

Omdat mijn Sim dus nu gedeactiveerd is EN mijn eSim niet geinstalleerd kan worden kan ik helemaal niets meer.

Help! :-)

Enig idee? Dank!

Beste antwoord door Raveena

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Op basis van wat je beschrijft, namelijk dat je de melding krijgt "eSIM kan niet worden geconfigureerd" en dat de optie "eSIM activeren" ontbreekt in de app, zijn er een paar mogelijke oorzaken die ik graag met je doorneem.

Mogelijke oorzaken
Je eSIM is nog niet correct geactiveerd via Mijn Simpel Als je fysieke simkaart al is gedeactiveerd, moet je de eSIM eerst activeren via Mijn Simpel met een iDEAL-verificatie. Je kunt dit doen via: Sim en instellingen > Sim vervangen > Activeer via iDEAL

De QR-code is beschadigd of verlopen Probeer de QR-code te scannen vanaf een ander apparaat. Werkt dat niet? Dan kun je de eSIM ook handmatig toevoegen. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Voeg mobiel abonnement toe > Voer info handmatig in Vul vervolgens het SM-DP+ adres en de activeringscode in die je per e-mail hebt ontvangen

Netwerk of softwareprobleem op je iPhone Zorg dat je verbonden bent met een stabiel wifi-netwerk. Herstart je toestel en probeer het opnieuw. Je kunt ook controleren of er een aanbiederinstellingen-update beschikbaar is via Instellingen > Algemeen > Info Of je kunt je netwerkinstellingen herstellen via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Wat kun je nu doen:
Controleer of je eSIM is geactiveerd via Mijn Simpel Als je simkaart al is gedeactiveerd, moet je de eSIM via iDEAL activeren in je account

Gebruik handmatige invoer als de QR-code niet werkt De benodigde gegevens staan in de e-mail die je van Simpel hebt ontvangen

Herstart je toestel en reset je netwerkinstellingen Dit lost vaak verbindingsproblemen op

Neem contact op met Simpel met je IMEI of EID Als het nog steeds niet lukt, kun je contact opnemen met Simpel en je IMEI of EID doorgeven. Je vindt deze onder Instellingen > Algemeen > Info

Mocht je vragen hebben, kan je altijd telefonisch contact opnemen voor een snelle als een passende oplossing.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel  

6 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Op basis van wat je beschrijft, namelijk dat je de melding krijgt "eSIM kan niet worden geconfigureerd" en dat de optie "eSIM activeren" ontbreekt in de app, zijn er een paar mogelijke oorzaken die ik graag met je doorneem.

Mogelijke oorzaken
Je eSIM is nog niet correct geactiveerd via Mijn Simpel Als je fysieke simkaart al is gedeactiveerd, moet je de eSIM eerst activeren via Mijn Simpel met een iDEAL-verificatie. Je kunt dit doen via: Sim en instellingen > Sim vervangen > Activeer via iDEAL

De QR-code is beschadigd of verlopen Probeer de QR-code te scannen vanaf een ander apparaat. Werkt dat niet? Dan kun je de eSIM ook handmatig toevoegen. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Voeg mobiel abonnement toe > Voer info handmatig in Vul vervolgens het SM-DP+ adres en de activeringscode in die je per e-mail hebt ontvangen

Netwerk of softwareprobleem op je iPhone Zorg dat je verbonden bent met een stabiel wifi-netwerk. Herstart je toestel en probeer het opnieuw. Je kunt ook controleren of er een aanbiederinstellingen-update beschikbaar is via Instellingen > Algemeen > Info Of je kunt je netwerkinstellingen herstellen via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Wat kun je nu doen:
Controleer of je eSIM is geactiveerd via Mijn Simpel Als je simkaart al is gedeactiveerd, moet je de eSIM via iDEAL activeren in je account

Gebruik handmatige invoer als de QR-code niet werkt De benodigde gegevens staan in de e-mail die je van Simpel hebt ontvangen

Herstart je toestel en reset je netwerkinstellingen Dit lost vaak verbindingsproblemen op

Neem contact op met Simpel met je IMEI of EID Als het nog steeds niet lukt, kun je contact opnemen met Simpel en je IMEI of EID doorgeven. Je vindt deze onder Instellingen > Algemeen > Info

Mocht je vragen hebben, kan je altijd telefonisch contact opnemen voor een snelle als een passende oplossing.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel  

• Auteur
  • Starter
  • August 13, 2025

Hoi,  dank je wel. Activatie via iDeal heb ik al drie keer gedaan. Zal kijken of die andere optie werkt. Wordt vervolgd.

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 13, 2025

Graag gedaan! Mocht het daarmee nog niet lukken, dan kun je natuurlijk altijd telefonisch contact met ons opnemen. Op die manier kunnen we je vaak sneller verder helpen.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak, en hartelijk dank voor je begrip!

Een fijne dag toegewenst!

Groet, 

Raveena 

Simpel

• Auteur
  • Starter
  • August 13, 2025

Uh, nogmaals dank maar heb dus al 45 minuten aan de telefoon gehangen met de helpdesk......

• Auteur
  • Starter
  • August 13, 2025

Gekeken. Die optie voor mobiele netwerken bestaat helemaal.niet ben ik bang. We hebben het over een iPhone toch?

• Auteur
  • Starter
  • August 14, 2025

Weet je hoe het kan dat die optie voor eSim helemaal niet bestaat?