Skip to main content
Vraag

Simpel reageert nergens op, waarom?

• June 25, 2026
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

Hi ​@Simpel 

Jullie noemen de community als 1 van de mogelijkheden tot contact met de klantenservice maar jullie reageren al 2 maanden nergens op.

Waarom? 

Waarom een community, er kosten voor maken, als je er geen gebruik van maakt? En  dat als communicatiebedrijf! 

4 reacties

• Auteur
  • Superster
  • July 5, 2026

Er wordt al 3 maanden nergens op gereageerd. Simpel overtreedt de eigen voorwaarden. 

Michel2025
Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren helper
  • July 7, 2026

Hoi ​@Snowboard 

Het ziet ernaar uit, dat Simpel geen actieve moderators meer in dienst heeft en het nu overlaat aan het principe klant-helpt-klant.
Waarom er geen moderators meer zijn bij Simpel, is ook voor mij een compleet raadsel, aangezien de community een laagdrempelige manier is om je vraag of probleem te stellen.

Maar goed, ook via het contactformulier en via Whatsapp krijgen klanten geen antwoord meer of zeer sporadisch, dus qua service holt Simpel behoorlijk achteruit.
Alleen via de telefonische klantenservice, kun je nog geholpen worden.

• Auteur
  • Superster
  • July 8, 2026

Hoi ​@Michel2025 

Het klopt wat je zegt maar dan kunnen ze net zo goed Community onderaan uit de banner halen. En Gainsight werkt het ook niet gratis. 

Michel2025
Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren helper
  • July 9, 2026

Hoi ​@Snowboard 

Ik heb een gevoel, dat er op termijn wat gaat veranderen bij Simpel.
Het zou mij bijvoorbeeld niets verbazen als Simpel wordt samengevoegd met BEN, zodat er één prijsvechter/budgetprovider onder Odido actief blijft.

Voor Odido is het natuurlijk goedkoper om maar één prijsvechter/budgetprovider in de lucht te houden.
Je zou dan bij BEN twee verschillende sim only lijnen kunnen aanhouden, de huidige lijn van Simpel en de wat duurdere lijn van BEN zelf.

Bij BEN is de community al even geleden overgezet naar de community van Odido, dus misschien gebeurt dat straks ook met die van Simpel, waardoor er nu al geen Simpel medewerkers meer actief zijn.

Uiteraard is dit 100% speculatie wat ik nu zeg, maar het zou mij niets verbazen als bovenstaande zou gaan gebeuren op termijn.