Skip to main content
Beantwoord

Sinds gisteren kan ik niet meer bellen en gebeld worden.

• November 10, 2025
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Ik heb een iphone 15 pro max. Ik kan plotseling niet meer bellen en gebeld worden. Wel heb ik internet toegang. Als ik bel, dan krijg ik direct een voicemail; die werkt overigens ook niet. Als ik gebeld word, krijgt de beller de melding ‘niet aangemeld ben bij het netwerk’.

Ik heb daarom een herstel van netwerksettings geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Graag advies! 

Groet.

Jan

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@JPellegrino , 

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat het vervelend is dat je momenteel niet kunt bellen of gebeld worden, terwijl je wel toegang hebt tot mobiel internet.

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, zoals instellingen op je toestel, netwerkregistratie of een tijdelijke storing. We raden je aan om de volgende stappen te controleren:

Herstart je toestel en controleer of de simkaart goed geplaatst is.

Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Netwerkselectie en kies handmatig een netwerk.

Controleer of Vliegtuigmodus en Niet storen uitgeschakeld zijn.

Ga naar Instellingen > Telefoon > Doorschakelen en zet dit uit indien actief.

Zorg dat je toestel is bijgewerkt naar de nieuwste iOS-versie.

Controleer of Bellen via 4G (VoLTE) is ingeschakeld.

Als je deze stappen hebt doorlopen en het probleem blijft bestaan, neem dan contact op met onze klantenservice. We kijken graag met je mee om het verder op te lossen.

Met vriendelijke groet, 

Raveena 

Simpel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Beste ​@JPellegrino , 

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat het vervelend is dat je momenteel niet kunt bellen of gebeld worden, terwijl je wel toegang hebt tot mobiel internet.

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, zoals instellingen op je toestel, netwerkregistratie of een tijdelijke storing. We raden je aan om de volgende stappen te controleren:

Herstart je toestel en controleer of de simkaart goed geplaatst is.

Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Netwerkselectie en kies handmatig een netwerk.

Controleer of Vliegtuigmodus en Niet storen uitgeschakeld zijn.

Ga naar Instellingen > Telefoon > Doorschakelen en zet dit uit indien actief.

Zorg dat je toestel is bijgewerkt naar de nieuwste iOS-versie.

Controleer of Bellen via 4G (VoLTE) is ingeschakeld.

Als je deze stappen hebt doorlopen en het probleem blijft bestaan, neem dan contact op met onze klantenservice. We kijken graag met je mee om het verder op te lossen.

Met vriendelijke groet, 

Raveena 

Simpel

• Auteur
  • Lezer
  • November 11, 2025

Dan voor de reactie. Ik had een en ander al geprobeerd. Op een site van een andere provider werd gewezen dat ook de simkaart stuk kan zijn. Het is uit te proberen om de sim in een ander toestel te proberen en de andere simkaart in mijn toestel. Conclusie: mijn simkaart is stuk, het toestel werkt met de simkaart van een ander. 

Groet. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • November 13, 2025

Beste ​@JPellegrino , 

Bedankt voor je terugkoppeling en dat je zelf al hebt getest met de simkaart. Goed dat je zo hebt kunnen achterhalen dat het probleem bij de simkaart ligt.

In dit geval adviseren wij je om een nieuwe simkaart aan te vragen via onze klantenservice. Dat kan eenvoudig online of telefonisch. Zo kun je je toestel weer zonder problemen gebruiken.

Heb je hierbij hulp nodig, dan staan wij uiteraard voor je klaar.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Simpel