Skip to main content
Beantwoord

via via voordeel werkt (nog) niet

• January 21, 2026
  • 3 reacties
  • 25 Bekeken

Zojuist een simpel abonnement aangevraagd (met nummerbehoud). Nu wil ik de overige nummers in het huishouden ook omzetten naar simpel (4 stuks), waarbij ik gebruik wil maken van het “via via voordeel”. Helaas werkt het aanmelden voor het via via voordeel nog niet omdat mijn nummer (nog) niet bij simpel zit. Is er een manier om toch nog van het via via voordeel gebruik te maken zonder dat ik 3 maanden moet wachten voor mijn nummer geporteerd is? De huidige actie (2,50/mnd voor de eerste 12 maanden) is dan waarschijnlijk alweer voorbij.

Kortom, ik wil nu gebruik maken van via via voordeel zonder dat mijn nummer al bij simpel zit (zijn dan toch even 4 extra abonnement die eraan komen)

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@simpel_rik , 

Dank je wel voor je bericht en wat fijn om te horen dat je meerdere nummers naar Simpel wilt overzetten. Ik leg het graag even duidelijk voor je uit.

Het Via‑Via voordeel kun je pas activeren zodra jouw eigen nummer volledig bij Simpel actief is. Zolang je nummer nog niet is overgezet, herkent het systeem je nog niet als bestaande klant, waardoor het aanmelden inderdaad nog niet werkt. Op dit moment is het helaas niet mogelijk om het Via‑Via voordeel eerder toe te passen of vooruit te activeren.

Houd er daarnaast rekening mee dat het Via‑Via voordeel bepaalde voorwaarden heeft. Deze voorwaarden bepalen onder andere wanneer je het voordeel kunt aanvragen en voor welke abonnementen het geldt. Je kunt alle voorwaarden rustig nalezen op onze website, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Mocht je willen dat ik met je meekijk naar de status van je nummerbehoud of de mogelijkheden voor de andere abonnementen, laat het gerust weten. Ik help je graag verder. Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2026

Beste ​@simpel_rik , 

Dank je wel voor je bericht en wat fijn om te horen dat je meerdere nummers naar Simpel wilt overzetten. Ik leg het graag even duidelijk voor je uit.

Het Via‑Via voordeel kun je pas activeren zodra jouw eigen nummer volledig bij Simpel actief is. Zolang je nummer nog niet is overgezet, herkent het systeem je nog niet als bestaande klant, waardoor het aanmelden inderdaad nog niet werkt. Op dit moment is het helaas niet mogelijk om het Via‑Via voordeel eerder toe te passen of vooruit te activeren.

Houd er daarnaast rekening mee dat het Via‑Via voordeel bepaalde voorwaarden heeft. Deze voorwaarden bepalen onder andere wanneer je het voordeel kunt aanvragen en voor welke abonnementen het geldt. Je kunt alle voorwaarden rustig nalezen op onze website, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Mocht je willen dat ik met je meekijk naar de status van je nummerbehoud of de mogelijkheden voor de andere abonnementen, laat het gerust weten. Ik help je graag verder. Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel

• Auteur
  • Lezer
  • January 21, 2026

Jammer, dan laat ik het via via voordeel maar even voor wat het is. Het levert mij 10 euro op per abonnement, maar als ik te lang wacht (en de 2,50/mnd actie waarschijnlijk voorbij is) kost het me uiteindelijk meer dan dat het voordeel oplevert. Het zou nu een besparing van 80 euro opleveren (4X10,- + 4x10,-) echter als ik wacht tot april als mijn nummer geporteerd is en het actietarief bijv 5,-/mnd is, dan gaan we met z'n allen (12x2,50) x 4 = 120 euro meer aan abonnementskosten betalen (minus de 80 euro ben ik dan 40 euro duurder uit). Kortom, ik porteer de andere 4 nummers dan nu ook maar in plaat van te wachten ;)

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • January 22, 2026

Hoi! Dank je wel voor je uitgebreide toelichting. ​@simpel_rik 

Ik begrijp heel goed hoe je deze rekensom maakt en waarom je ervoor kiest om de andere nummers nu al over te zetten. Het is natuurlijk logisch dat je kijkt naar wat op dit moment het meest voordelig uitpakt.

Als je wilt, kijk ik graag met je mee of alles rondom de overstap en de abonnementen goed staat, zodat je zeker weet dat je de beste keuze maakt. Stuur me gerust een privébericht met je gegevens, dan check ik het direct voor je.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet,
Raveena
Simpel