Beantwoord

Voor 9 maanden verhuizen naar India

  • 19 September 2022
  • 7 reacties
  • 185 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik vertrek over een week voor 9 maanden naar India,en vraag me af hoe ik het gunstigs mijn Simpel Sim only kan gebruiken. Hoe kan ik verhinderen dat ik uit ned opgebeld word ect.

Ik ben van plan een nieuwe Indiaase abonnement af te sluiten voor interne gesprekken ect.

Weet iemand raad voor mij,of waar ik het op de Simpel site kan vinden?

Ik heb een poosje gezocht,maar krijg steeds hetzelfde antwoord van de Computer

icon

Beste antwoord door Snowboard 20 September 2022, 10:37

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Om je advies te geven is wat meer informatie nodig. Wat voor telefoon gebruik je?  Straks 1 of 2 Simkaarten? (Simpel en India simkaart?) 

Badge

Wel ik heb een HUAWEI Mate 20 Lite.

Ik heb het al een jaar of 2 en heb momenteel een Simpel SIMONLY simkaart erin.

Ik wist het niet,maar heb ergens gelezen dat er 2 Simkaarten in kunnen.

Als het zo is,kan iemand mij vertellen hoe ik het instellen moet als ik in India nog een Indiaase Simkaart erin wil plaatsen.

 

Sorry,maar ik ben al 70 en ben niet de snelste om alles goed te begrijpen

 

Dank u wel voor Antwoorden

 

Groet

Reputatie 6

Okee bedankt! Dat maakt het wat duidelijker.

U kunt met 2 simkaarten er voor kiezen dat 1 kaart niet gebruikt wordt. U kunt dan bij de instellingen Simkaarten bijvoorbeeld simkaart 1 uitzetten en simkaart 2 is dan actief.

Verder als u bijvoorbeeld een WhatsApp account hebt of bijvoorbeeld ook Messenger dan kunt u via WiFi bi voorkeur en eventueel mobiel internet gesprekken voeren, berichten versturen. Uw Nederlands nummer kunt u daarvoor blijven gebruiken.

Ik zou u aanraden om een bezoek te brengen aan een telefoonwinkel dan kunnen zij met en voor u een controle plegen. 

En naar wens kunt u ook er voor kiezen om uw simpel abonnement te wijzigen in het laagste maandbedrag. Zorg wel voor een extra datamanager om het verbruik wat in de gaten te kunnen houden. 

Hoop dat het zo duidelijk is.

Vergeet niet bijtijds de telefoon uit te zetten of op Vliegtuigstand te zetten. 

Succes en een prettig verblijf gewenst in India 

Badge

Dank u wel @Snowboard Superster.

Dit bericht heeft me veel verduidelijkt.

Als ik ter plaatse ben in India zal ik naar een Telefoonshop gaan voor een simkaart en uitleg/instellingen.

Ik zet voor de simpel simkaart gewoon Data Roaming uit,en als er onbelangrijke tel gesprekken uit Ned aankomen neem ik gewoon niet op (dat heeft een simpel medewerker me verteld) en kost het me niks.

Ik hoop dat ik alles zo genoemd goed begrepen heb,en indien zo zeg ik Dank u wel voor de info

 

Groet

Reputatie 6

U hebt het heel goed begrepen @Albert R .

Badge

Thanks,

Ik hoop dat het niet al te koud word hier wegens al die crisissen

Bye Bye

Veel plezier in India!!! :)

Reageer