Skip to main content
Antwoord

Wanneer gaat Simpel de downloadsnelheid van 5G verhogen.

• August 12, 2025
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

Michel2025
Forum|alt.badge.img+1

Beste moderator,

Op dit moment beidt Simpel een downloadsnelheid van 150 Mbps aan op het 5G netwerk van Odido, wat opzicht voldoende is voor de meeste klanten en toepassingen.
Toch loopt Simpel achter op de andere budgetproviders, waar je een downloadsnelheid kunt behalen van 300 Mbps, eventueel tegen een kleine vergoeding.

Persoonlijk vindt ik dat een downloadsnelheid van 300 Mbps de standaard moet zijn op het 5G netwerk, en dat de 150 Mbps bij Simpel achterhaalt is.

Dus mijn vraag is:

• Wanneer verhoogt Simpel de downloadsnelheid op het 5G netwerk?
  • En kiest ook Simpel dan voor een downloadsnelheid van minimaal 300 Mbps op 5G?

Graag zou ik hierop een antwoord willen ontvangen.

Beste antwoord door Raveena

Goedemiddag,

Bedankt voor je vraag over de downloadsnelheid van 5G bij Simpel.

Op dit moment biedt Simpel een maximale downloadsnelheid van 150 Mbps via het 5G-netwerk van Odido (voorheen T-Mobile). Deze snelheid is standaard inbegrepen bij je abonnement en is voor de meeste dagelijkse toepassingen, zoals streamen, videobellen en browsen, ruim voldoende.

We begrijpen dat er steeds meer behoefte ontstaat aan hogere snelheden, zeker nu andere providers soms 5G-snelheden tot 300 Mbps aanbieden—al dan niet tegen een meerprijs. Ook op de Simpel Community is hier al vaker naar gevraagd, maar tot op heden heeft Simpel nog geen officiële aankondiging gedaan over het verhogen van de standaard 5G-snelheid.

Mocht Simpel in de toekomst besluiten om de snelheid te verhogen of een aanvullende optie aan te bieden, dan zal dat via de website of de Community worden gecommuniceerd. Je kunt daar ook zelf vragen stellen of op de hoogte blijven van updates: community.simpel.nl.

Ik wens je een prettige dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel  

3 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Goedemiddag,

Bedankt voor je vraag over de downloadsnelheid van 5G bij Simpel.

Op dit moment biedt Simpel een maximale downloadsnelheid van 150 Mbps via het 5G-netwerk van Odido (voorheen T-Mobile). Deze snelheid is standaard inbegrepen bij je abonnement en is voor de meeste dagelijkse toepassingen, zoals streamen, videobellen en browsen, ruim voldoende.

We begrijpen dat er steeds meer behoefte ontstaat aan hogere snelheden, zeker nu andere providers soms 5G-snelheden tot 300 Mbps aanbieden—al dan niet tegen een meerprijs. Ook op de Simpel Community is hier al vaker naar gevraagd, maar tot op heden heeft Simpel nog geen officiële aankondiging gedaan over het verhogen van de standaard 5G-snelheid.

Mocht Simpel in de toekomst besluiten om de snelheid te verhogen of een aanvullende optie aan te bieden, dan zal dat via de website of de Community worden gecommuniceerd. Je kunt daar ook zelf vragen stellen of op de hoogte blijven van updates: community.simpel.nl.

Ik wens je een prettige dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel  

Michel2025
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Ervaren helper
  • August 13, 2025

Hoi ​@Raveena 

Hartelijk dank voor je duidelijke antwoord terug.

Ik begrijp dat er nog geen mededelingen zijn gedaan vanuit hoger hand, om ook de downloadsnelheid op het 5G netwerk (van Odido) bij Simpel te verhogen.
Vaak weten jullie dat ook pas een dag van te voren, voordat het live gaat.

Daarnaast zijn er ook nog budgetproviders (prijsvechters) die nog een lagere snelheid hanteren dan Simpel.

• Budget Mobiel  -  Standaard 100 Mbps download op 5G (en 50 Mbps upload)
  • Lebara Mobiel  -   Standaard 75 Mbps download (en tegen betaling max. 150 Mbps)
  • BEN en Youfone  -  Standaard 200 Mbps download (en tegen betaling max. 300 Mbps)

Dus Simpel zit tussen Budget Mobiel en BEN in qua downloadsnelheid op 5G.

Maar gezien de vraag naar hogere snelheden, ben ik overtuigd dat Simpel op een gegeven moment ook mee gaat, eventueel tegen een vergoeding.

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 14, 2025

Hoi ​@Michel2025,

Dank je wel voor je duidelijke en inhoudelijke bericht. Je hebt het helemaal juist: op dit moment is er inderdaad nog geen officiële mededeling gedaan vanuit hogerop over een eventuele verhoging van de 5G-downloadsnelheden bij Simpel. En zoals je zelf ook al aangeeft, wanneer er iets verandert, horen wij dat vaak ook pas kort van tevoren, vlak voor de livegang.

Je vergelijking met andere budgetproviders is heel terecht en helpt om het plaatje goed te schetsen. Simpel positioneert zich inderdaad qua snelheid tussen partijen als Budget Mobiel en BEN in, waarbij we bewust kiezen voor een scherpe prijs in combinatie met een stabiele basisdienst.

We merken natuurlijk ook dat er steeds meer vraag komt naar hogere snelheden en het is zeker ondenkbaar dat Simpel hier op termijn in mee zal gaan, al dan niet als optionele uitbreiding. Voor nu hebben we hier helaas nog niets concreets over te delen, maar zodra er nieuws is, laten we dat natuurlijk zo snel mogelijk weten via onze kanalen.

Dank nogmaals voor je scherpe observatie en het delen van je gedachtegang!

Groet,
Bryan
Simpel