Skip to main content
Beantwoord

Onbereikbaar voor oude provider?

Ik ben zojuist overgestapt van Vodafone naar Simpel met nummerbehoud. Nu ben ik onbereikbaar voor Vodafone gebruikers en krijg ik ook geen oproep gemist. Als je mijn nummer belt, krijg je mijn oude voicemail van Vodafone. Andersom kan ik wel nummers van Vodafone bellen. 

Ondertussen een nieuwe simkaart gehad en dit heeft niet geholpen. Laatste advies van de klantenservice was, je 'mag' naar een andere provider. Verre van constructief in mijn optiek. 

Eerder ben ik ook door de klantenservice doorverwezen naar Vodafone, die gaven aan dat zij het nummer hebben vrijgegeven en ik nu volledig bij Simpel ben. Wel konden zij aangeven dat het aan de portering, of iets in de back end kon liggen. Klassiek kastje naar de muur verhaal want ik ben nog steeds niet bereikbaar voor Vodafone nummers. 

Het aparte is, dat als ik mijn oude Vodafone kaartje erin doe, ik blijkbaar gewoon nog kan bellen en gebeld kan worden. Wat niet moet kunnen omdat ik geen klant meer ben van Vodafone.  

Wat het zeer kwalijk maakt is dat ik bereikbaar moet zijn ivm mijn werk als ambulant hulpverlener. 

Wie weet hier iets vanaf en kan mij verder helpen?

Beste antwoord door Snowboard

Goed dat Chantal er persoonlijk achteraan is gegaan! 

Ik hoop het met je mee dat het wordt opgelost. Normaal gesproken zou het bellen met de oude simkaart vergoed moeten worden of geen kosten worden gerekend door Vodafone als het daar niet goed is gegaan. 

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat jij hierdoor buitenbundelkosten/tarief as you go zou krijgen van Vodafone. 

Bekijk origineel

9 reacties

• Superster
  • 1234 reacties
  • 2 april 2025
Hendriksrw schreef:

Ik ben zojuist overgestapt van Vodafone naar Simpel met nummerbehoud.

Wie weet hier iets vanaf en kan mij verder helpen?

Hi ​@Hendriksrw 

Dan is het heel eenvoudig. Je bent overgestapt naar een virtuele provider. Door de regelgeving: Koop op afstand heb je sowieso 14 dagen bedenktijd.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten

Mijn advies is terug naar de provider waarover je tevreden was.

Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 96 reacties
  • 2 april 2025

Goedemiddag ​@Hendriksrw en dit is natuurlijk een frustrerende situatie.

Mijn vermoeden is dat er sprake is van een routeringsprobleem: als een 06-nummer wordt overgezet naar een andere provider, dan hoort elke provider hierover een speciaal bericht binnen te krijgen. Bij sommige providers komt dit bericht niet correct binnen, met als gevolg dat je niet gebeld kan worden door nummers die bij deze provider horen. 

Kan je mij een privébericht sturen met daarin je 06-nummer, klantgegevens en bij voorkeur één of meerdere Vodafone nummers, die jou niet kunnen bereiken? Dan ga ik dit voor je doorzetten en vaak is het de eerstvolgende werkdag dan al opgelost. 

Groet, Chantal
Simpel

• Auteur
  • Starter
  • 4 reacties
  • 2 april 2025

Dankjewel Chantal, 

Na meerdere malen met jullie nu aan de lijn te hebben gezeten, voel ik me nu gehoord. Fijn dat je er werk van maakt. Ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd. 

• Superster
  • 1234 reacties
  • 4 april 2025
Hendriksrw schreef:

Ondertussen een nieuwe simkaart gehad en dit heeft niet geholpen. Laatste advies van de klantenservice was, je 'mag' naar een andere provider. Verre van constructief in mijn optiek. 

Het aparte is, dat als ik mijn oude Vodafone kaartje erin doe, ik blijkbaar gewoon nog kan bellen en gebeld kan worden. Wat niet moet kunnen omdat ik geen klant meer ben van Vodafone.  

Beste ​@Hendriksrw en ​@Chantal L.S. .

Voor mij is dit een bijzonder verhaal. Als inderdaad het porteren, het overstappen met nummerbehoud niet goed is gegaan zoals Vodafone en Chantal L.S. aangeven dan klopt het inderdaad dat het ook sowieso vreemd is dat de simkaart van de vorige provider nog actief is.

Op het moment dat de oude simkaart zou moeten stoppen, is gestopt met werken dan pas plaats je de simkaart van de nieuwe provider in de telefoon.

Dit zou men toch ook moeten weten bij de klantenservice als er contact is opgenomen en er gemeld is dat de simkaart van de vorige provider nog actief is. Tenmiste, ik verwacht dat dat ook kenbaar gemaakt is. 

Toch?

Zolang dat op de achtergrond meespeelt kan een vervangende simkaart geen oplossing bieden. 

• Auteur
  • Starter
  • 4 reacties
  • 4 april 2025

Hoi Snowboard, 

Ik heb meerdere malen aangegeven dat de simkaart van Vodafone nog actief is. Ik ben doorverwezen van Simpel naar Vodafone klantenservice.die bel je dan met je Simpelkaartje in je toestel, en dan krijg je natuurlijk geen verificatie SMS binnen dus kon ik niet verder geholpen worden. Ik wederom gebeld met de Vodafone kaart naar de klantenservice van Vodafone, dan krijg je je verificatie code en krijg je een medewerker aan de lijn. die geeft dan aan dat je geen klant meer bij ze bent en ze je niet verder kunnen helpen. Ik werd verwezen naar een fysieke winkel. 

Hele vriendelijke medewerkers, niks van te zeggen, hebben toen aangegeven dat het met routering, portering etc te maken heeft en dat Vodafone alles heeft doorgezet en dat het een probleem is in de backend. Een andere simkaart heeft totaal geen nut.

De vraag op wie z'n kosten ik nu bel als ik mijn Vodafone kaart in mijn toestel doe, zodat ik iig bereikbaar ben, konden ze me geen antwoord opgeven omdat ik geen klant meer bij ze ben.

Dit verhaal nadat ik door Simpel doorverwezen ben naar mijn oude provider, heb ik dus agg dat het niet aan de simkaart zou moeten of kunnen liggen. Ja dat snapte ze allemaal, ze gingen het wederom uitzoeken. Eenmaal opgehangen kreeg ik een bericht dat ik een nieuwe simkaart zou hebben aangevraagd. 

Heb overigens wel het idee dat ze ergens mee bezig zijn want naast dat ik al vanaf 28 maart onbereikbaar ben, heb ik gisteren (4 april) ook een dag zonder internet gezeten.

Ik word nu in privé berichten heel vriendelijk door Chantal verder geholpen en zij geeft nu het volgende aan, gisteren op 4 april.

''Er blijkt een issue bij Vodafone te zijn, waardoor de uitporteringen niet correct worden afgerond, met allerlei problemen als gevolg. Er wordt momenteel aan een oplossing gewerkt en ze verwachten dat het vanmiddag is opgelost.

• Superster
  • 1234 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Goed dat Chantal er persoonlijk achteraan is gegaan! 

Ik hoop het met je mee dat het wordt opgelost. Normaal gesproken zou het bellen met de oude simkaart vergoed moeten worden of geen kosten worden gerekend door Vodafone als het daar niet goed is gegaan. 

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat jij hierdoor buitenbundelkosten/tarief as you go zou krijgen van Vodafone. 

• Superster
  • 1234 reacties
  • 4 april 2025

Offtopic. 

Een kleine maar handige tip. Zorg ervoor dat je contacten niet op de simkaart staan. Mijn advies: zet je contacten altijd in de cloud. 

• Superster
  • 1234 reacties
  • 4 april 2025

Ik heb nog ff terug zitten lezen. Zolang jij telefoontjes ontvangt op je oude simkaart lijkt het me sterk dat je kosten zou maken. En al helemaal niet als de bug bij Vodafone zit. 

• Auteur
  • Starter
  • 4 reacties
  • 5 april 2025
Snowboard schreef:

Ik heb nog ff terug zitten lezen. Zolang jij telefoontjes ontvangt op je oude simkaart lijkt het me sterk dat je kosten zou maken. En al helemaal niet als de bug bij Vodafone zit. 

Zowaar ben ik sinds gisteravond bereikbaar voor Vodafone nummers op mijn simpel kaartje. Ik heb ook weer internet want dat was ook opeens een probleem. (Voor nu even afkloppen #Sceptisch).

Heel raar om te zeggen maar ik ben blij dat ik na 'een volledige week' weer gewoon bereikbaar ben en geen zorgen hoef te maken wie me misschien heeft proberen te bellen ivm mijn werk. Als ambulant begeleider begeleid ik mensen die zeer kwetsbaar zijn en naast mijn werktelefoon, hebben sommige instanties personen ook 'dit' nummer voor zeer acute gevallen. 

Een week lang frustraties en onduidelijkheid. Ook al lagen de problemen bij Vodafone, ik ben nu klant bij Simpel. Totdat Chantal het oppakte, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Wat mij betreft alle complimenten aan Chantal die betrokkenheid toont, zeker ten opzichte van haar collega's aan de telefoon (lees eerdere post). 

Waarvan ik geenzins wil zeggen dat ik onbeleefd ben geholpen door een medewerker van Simpel. Ik 'denk' dat dat eerder te wijten valt aan onwetenheid. 

Ik wil niet het onderste uit de kan halen, ben blij dat ik gewoon een werkend abbonement heb na een week. Toch ben ik heel benieuwd wat Simpel hiertegenover gaat zetten ook al lag het euvel bij de vorige provider. 

Reageer