Skip to main content
Beantwoord

MB"s gaan snel op

• 25 september 2021
  • 4 reacties
  • 2422 Bekeken

heeft iemand ook last van dat je hele bundel

opeens weg is? Ik ging vandaag even een paar minuten op mijn bundel tot ik opeens een bericht kreeg dat ik 80% had verbruikt van mn bundel. wat heel raar is want ik heb vaak zelfs nog over na een maand! en heb net nieuwe bundel gekregen. heel apart. dus ik dacht nou oke met 1300 mb overleef ik het misschien nog 2 minuten later krijg ik opeens weer een bericht met “je hebt 100% van je bundel gebruikt” nou dat vind ik apart. dat kan nooit! heeft iemand hier ook last van?

Beste antwoord door Phil

Hi @sannedggh,

Zeer begrijpelijk dat je meer inzicht in je verbruik wilt.

De 80 procent en 100 procent meldingen worden altijd uitgestuurd op het moment dat je die limieten bereikt. Daarom ga ik er vanuit dat je ook daadwerkelijk hebt verbruikt via het mobiele netwerk. Hoe snel je MB’s op gaan hangt af van wat je doet. Zo verbruik je met het laden van een foto bijvoorbeeld een stuk minder data dan bij het streamen van een filmpje of muziek. Via een datamanager krijg je meer inzicht in je verbruik. Vaak staat een datamanager al geïnstalleerd op je telefoon. Is dat niet het geval dan kan je daar een app voor downloaden. Een datamanager houdt bij wanneer je data verbruikt, hoeveel je verbruikt en via welk programma op je telefoon er verbruik plaatsvindt.

Groetjes,

Phil

Bekijk origineel

4 reacties

• Superster
  • 1228 reacties
  • 26 september 2021

Wat voor telefoon heb je? Kun je iets vreemds vinden qua verbruik? Heb je iets gestreamed via Simpel i.p.v. Wi-Fi? 

Phil
Simpel Medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 589 reacties
  • Antwoord
  • 27 september 2021

Hi @sannedggh,

Zeer begrijpelijk dat je meer inzicht in je verbruik wilt.

De 80 procent en 100 procent meldingen worden altijd uitgestuurd op het moment dat je die limieten bereikt. Daarom ga ik er vanuit dat je ook daadwerkelijk hebt verbruikt via het mobiele netwerk. Hoe snel je MB’s op gaan hangt af van wat je doet. Zo verbruik je met het laden van een foto bijvoorbeeld een stuk minder data dan bij het streamen van een filmpje of muziek. Via een datamanager krijg je meer inzicht in je verbruik. Vaak staat een datamanager al geïnstalleerd op je telefoon. Is dat niet het geval dan kan je daar een app voor downloaden. Een datamanager houdt bij wanneer je data verbruikt, hoeveel je verbruikt en via welk programma op je telefoon er verbruik plaatsvindt.

Groetjes,

Phil

• Starter
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

Is er een manier om na 80% de snelheid te laten terugschakelen? Of zelfs uit te zetten?

Met een snelle verbinding en kleine bundel komen de 80% en 100% zo ongeveer tegelijkertijd. En zodra je je data uitzet is het als zodanig opgelopen en loopt het al dik in de papieren.

nu al een aantal keren meegemaakt met software updates die Apple uitvoert. Alle opties voor mobiele data en software updates staan uit maar is nu al de derde keer dat we flink wat tientjes extra kosten hebben. Lijkt wel of het er dwars doorheen gaat en de instellingen niet worden gerespecteerd.

of ik moet een instelling hebben gemist.

is er een overzicht van instellingen die ik moet doen om Apple update niet over mobiele data te laten doen?

groet Niels (namens dochter)

• Superster
  • 1228 reacties
  • 11 februari 2025
opaslof schreef:

Is er een manier om na 80% de snelheid te laten terugschakelen? Of zelfs uit te zetten?

Hi en goedemorgen ​@opaslof . 

Nee, zo werkt het systeem niet, wel kan bij de telefoon eenvoudig gekozen worden voor 3G zolang het netwerk dat levert. Doe  je het bij een SMS van 80% sms handmatig dan ben je idd zoals je (jullie) al ervaart te laat,. Simpel levert een dienst en daarvoor wordt betaald.  Laat je niet in de war brengen door de snelheid, kijk vooral (ook) welke apps mobiel data mogen gebruiken en welke niet.

En zorg voor een goede datamanager mocht dat nog ontbreken via de Appstore. 

opaslof schreef:

Met een snelle verbinding en kleine bundel komen de 80% en 100% zo ongeveer tegelijkertijd. En zodra je je data uitzet is het als zodanig opgelopen en loopt het al dik in de papieren.

nu al een aantal keren meegemaakt met software updates die Apple uitvoert. Alle opties voor mobiele data en software updates staan uit maar is nu al de derde keer dat we flink wat tientjes extra kosten hebben. Lijkt wel of het er dwars doorheen gaat en de instellingen niet worden gerespecteerd.

of ik moet een instelling hebben gemist.

is er een overzicht van instellingen die ik moet doen om Apple update niet over mobiele data te laten doen?

Je kunt je dochter handmatig een update laten doen, waarschijnlijk zijn jullie hier al mee op de hoogte. 

Updates IOS

Een simpele manier is 's-avonds je dochter haar telefoon op vliegtuigstand zetten en daarna WiFi aan. De simkaart is dan geblokkeerd. 

opaslof schreef:

groet Niels (namens dochter)

Een toevoeging, controleer of WiFi assistent uit staat. Gebruik alleen mobiel data wanneer nodig en denk ook aan het PLAFOND.

Kijk ook op haar Mijn Simpel of er een beter aanbod is samen waar ze van kan profiteren. (verlengen bijvoorbeeld) 

Succes allebei en groeten terug. 

Snowboard. 

Reageer