Goedemorgen,
Ik ben deze week overgestapt van Youfone naar simpel.nl. Ik heb een paar dingen ervaren die wellicht andere mensen helpen bij het overstappen.
- Als je bij het bestellen aangeeft dat je direct wilt overstappen, dan zal Youfone je ook zo spoedig mogelijk afkoppelen en de porteringsdatum niet respecteren. Daardoor kwam ik in een gat te zitten waarbij Youfone mijn abo had afgekoppeld en Simpel het nummer nog niet had geporteerd. Dus onbereikbaar. Verder prima opgelost door simpel.nl, maar toch goed om te weten.
- Het opgestuurde SIM-kaartje stelt de APN opnieuw in. Maar deze APN komt niet overeen met de APN die volgens de website / helpdesk pagina’s van simpel.nl ingesteld moet worden. Dit is slordig en zorgt wellicht voor verrassingen als je in het buitenland probeert op internet te komen.
- Youfone heeft Visual Voicemail. Op mijn iPhone betekent dit dat je erg handig bij je Voicemeil kunt. T-Mobile heeft dit ook, dus ik ging er vanuit dat simpel.nl dit ook zou hebben, maar helaas. Geen Visual Voicemail.
- Geen 5G internet (ook niet bij Youfone), beetje raar vind ik.
- 4G internet is qua snelheid een stuk trager dan Youfone. Bij Youfone heb ik vlak voor vetrek een speedtest gedaan en kwam ik op 152mbps/40mbps. Bij simpel.nl kom ik tot 71mbps/10mbps. Op zich snel genoeg, maar wel een achteruitgang.
- Geen e-sim beschikbaar. Ook dit is geen verandering tov Youfone, maar had de hoop dat dit beschikbaar zijn zijn bij simpel.nl
Dit is allemaal niet bedoeld als kritiek, maar als overzichtje van waar ik deze week tegen aan ben gelopen en hopelijk helpt het iemand.
Tom