Beantwoord
Gebeld worden en SMS ontvangen werkt wel maar bellen en SMS versturen niet (Maritiem netwerk)
Ik heb onlangs een cruise gemaakt. De bezochte landen zitten allemaal in zone 1, aan wal werkt alles prima, ook internet. Maar als het schip ver genoeg op zee is wordt het maritiem netwerk ingeschakeld omdat de land-zendmasten dan buiten bereik zijn. Je krijgt dan keurig een welkom sms waarin de kosten genoemd worden. Dit is dan wel zone 4, dus ik heb er wel op gelet om internet roaming uit te zetten als het schip gaat varen. Dat is gelukt, geen kosten op de rekening.
Maar ik werd op een gegeven moment gebeld toen ik even niet op kon nemen, en ik heb een sms ontvangen met het verzoek zo snel mogelijk terug te bellen. Maar zowel bellen als SMS versturen werkt dus gewoon niet ! Overigens heb ik al mijn adresboek nummers wel voorzien van de +31 prefix.
Bij het bellen krijg je direct een Engels sprekende stem, ik weet niet meer wat er toen gezegd werd, en bij het smsen krijg je gewoon een foutmelding
Dit is niet acceptabel, als ik nota bene een welkom sms krijg mag ik er toch vanuit gaan dit ik kan bellen en smsen?. kennelijk niet dus.
Ik heb iets soortgelijks een paar jaar terug ook al gemerkt op een cruise schip bij zuid Amerika.
Ik weet niet of ik mijn abonnement wel wil verlengen als ik mijn telefoon in het buitenland niet op een betrouwbare manier kan gebruiken.
Maar ik werd op een gegeven moment gebeld toen ik even niet op kon nemen, en ik heb een sms ontvangen met het verzoek zo snel mogelijk terug te bellen. Maar zowel bellen als SMS versturen werkt dus gewoon niet ! Overigens heb ik al mijn adresboek nummers wel voorzien van de +31 prefix.
Bij het bellen krijg je direct een Engels sprekende stem, ik weet niet meer wat er toen gezegd werd, en bij het smsen krijg je gewoon een foutmelding
Dit is niet acceptabel, als ik nota bene een welkom sms krijg mag ik er toch vanuit gaan dit ik kan bellen en smsen?. kennelijk niet dus.
Ik heb iets soortgelijks een paar jaar terug ook al gemerkt op een cruise schip bij zuid Amerika.
Ik weet niet of ik mijn abonnement wel wil verlengen als ik mijn telefoon in het buitenland niet op een betrouwbare manier kan gebruiken.
Beste antwoord door Alexandra
Hoi PieterJan!
Welkom op onze Community! ☀️
Wat vervelend dat je in het buitenland niet hebt kunnen sms'en en bellen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ook in het buitenland je abonnement gewoon wilt gebruiken. Wel echt top trouwens dat je je internet uit hebt geschakeld tegen hoge kosten!
Op onze vakantiepagina vindt je informatie en tips over het gebruik van je abonnement in het buitenland. Roaming moet bijvoorbeeld altijd aanstaan in je toestel, anders kan je simkaart geen verbinding maken met een buitenlands netwerk. Hetzelfde geldt voor 'Gebruik in het buitenland' via je Mijn Simpel pagina.
Daarnaast hebben we niet met ieder netwerk in het buitenland een contract, soms helpt het dus om een ander netwerk op je toestel te kiezen. Om goed uit te zoeken waarom jij niet kon sms'en en bellen kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Als er een WiFi verbinding is kan je ons bijvoorbeeld gelijk WhatsApp'en, dan helpen wij je weer verder. Het is daarbij wel belangrijk dat je nog in het buitenland bent, achteraf kunnen we niet meer nagaan waarom het niet is gelukt een verbinding te krijgen.
Groetjes, Alexandra
Bekijk origineelWelkom op onze Community! ☀️
Wat vervelend dat je in het buitenland niet hebt kunnen sms'en en bellen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ook in het buitenland je abonnement gewoon wilt gebruiken. Wel echt top trouwens dat je je internet uit hebt geschakeld tegen hoge kosten!
Op onze vakantiepagina vindt je informatie en tips over het gebruik van je abonnement in het buitenland. Roaming moet bijvoorbeeld altijd aanstaan in je toestel, anders kan je simkaart geen verbinding maken met een buitenlands netwerk. Hetzelfde geldt voor 'Gebruik in het buitenland' via je Mijn Simpel pagina.
Daarnaast hebben we niet met ieder netwerk in het buitenland een contract, soms helpt het dus om een ander netwerk op je toestel te kiezen. Om goed uit te zoeken waarom jij niet kon sms'en en bellen kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Als er een WiFi verbinding is kan je ons bijvoorbeeld gelijk WhatsApp'en, dan helpen wij je weer verder. Het is daarbij wel belangrijk dat je nog in het buitenland bent, achteraf kunnen we niet meer nagaan waarom het niet is gelukt een verbinding te krijgen.
Groetjes, Alexandra
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.