In zeer korte tijd ontzettend veel mb’s verbruikt dat is niets nieuws als ik de verhalen van de community zo lees. Echter de reactie van Simpel is wel heel bijzonder! Duidelijk een geval van Spookverbruik, maar I.v.m. Privacy kan de klantenservice niet zeggen waar dit aan verbruikt is. Hoezo privacy: ik ben toch de klant en het betreft mijzelf? Voor € 4.50 mb’s bijgekocht en men was heel snel met de € 50 euro coulance vergoeding op de rekening. Alle mogelijke verbruikers uitgezet en de teller op de telefoon op 0 gezet. Verbruik volgens Simpel bleef vrij hoog en het verbruik was volgens mijn telefoon normaal. Waar blijven die mb’s dan? Ik heb normaal gesproken ruim voldoende aan mijn bundel! Ik moest met de klantenservice bellen als ik mijn factuur had ontvangen met de € 50 euro extra verbruik, dan zou dit gecrediteerd worden. Per abuis was ik kennelijk 2 dagen te vroeg met bellen en konden ze niets voor me doen. Nu vandaag weer gebeld en als verassing was de vergoeding nog maar €45.00 en ik was te laat met bellen, dat had 2 dagen geleden moeten gebeuren. Nu was het pas mogelijk volgende maand dat te corrigeren! Wat gaat hier mis? De ene collega zegt dit en collega 3 heeft weer een ander verhaal. En dat voor een verbruik wat totaal niet inzichtelijk gemaakt kan worden…. Hoe gaat Simpel dit oplossen? Volgende maand weer bellen en weer een ander verhaal krijgen? Ik vrees dat ik dan te horen krijg dat ik te laat ben en ze helaas niets voor me kunnen doen. Slechte service! De kosten van een bundel bellen en internet mogen dan laag zijn: op deze manier wordt het nog een duur abonnement!
Spookverbruik mb’s en de reactie van de klantenservice.
Beste antwoord door Noor
Hi
Vervelend om te lezen dat je buiten bundel kosten hebt gemaakt.
Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet inderdaad niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Dit mogen wij wettelijk gezien dus niet bijhouden, ook al geef je daar als klant zijnde jouw toestemming voor. Wij moeten ons natuurlijk aan de wettelijke regels houden. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is.
Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen.
Bij een coulance krijg je nooit het volledig bedrag van ons terug. De coulance die je van ons krijgt wordt berekend op het aantal MB's wat buiten de bundel is gevallen. Ik kan inhoudelijk echter niet inzien waarom je verschillende verhalen hebt doorgekregen. Een coulance kan pas worden doorgevoerd als desbetreffende factuur online staat en of wanneer er geen tijdelijke blokkade op de simkaart staat vanwege de gemaakte kosten. Zou je in dit geval mij een privé bericht willen sturen (via deze weg ontvang je binnen 5 werkdagen een reactie) en of opnieuw contact op willen nemen met onze klantenservice zodat er inhoudelijk meegekeken kan worden naar jouw abonnement?
Groet, Noor
Simpel
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.