Hoi @Aleegstra,
Vervelend om te lezen dat er extra kosten zijn gemaakt.
Vanwege privacy regelingen (AVG privacy wet) is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel MB's daarbij verbruikt wordt. Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent (tarievenlijst). Ik verwijs je dan ook graag terug naar de verbruik specificatie die je in de Mijn Simpel pagina kan vinden. Indien je met €50,00 buiten de bundel bent gegaan met het internet, dan staat dit gelijk aan 333,33 teveel verbruikte MB's. Dit kan zoals je zelf al merkt snel oplopen qua kosten.
Ik raad je verder graag aan om de instellingen van het toestel even te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Gezien de grootte hoeveelheid MB's kan het misschien duiden dat er een (software) update heeft plaatsgevonden. Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien jouw mobiele gegevens aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Wil je dus onnodig verbruik met het mobiele internet voorkomen? Schakel dan het mobiele internet uit. Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen kan je ook via Mijn Simpel een Plafond in te stellen.
Ik wens je ondanks de gemaakte kosten nog een fijne dag 🙂.
Groet, Noor
Simpel