Beste @Cookie
Het is vervelend om te lezen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt. Voordat we extra kosten in rekening brengen, sturen we altijd waarschuwingen via sms wanneer je 80% en 100% van je bundel hebt verbruikt. Na ontvangst van de 100% sms worden de buitenbundeltarieven gehanteerd (deze waarschuwingen ontvang je ook als je gebruik maakt van een MB-aanvuller). Het buitenbundeltarief bedraagt € 0,15 per MB. Dit staat ook aangegeven in onze tarievenvoorwaarden, waarmee je akkoord bent gegaan bij het afsluiten van je abonnement.
Vanwege privacyregelgeving kunnen wij niet precies inzien waar je MB’s aan verbruikt zijn. We mogen alleen bijhouden wanneer je verbruik begint en stopt, en hoeveel data er is verbruikt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Misschien kun je zien welke apps verantwoordelijk zijn voor het verbruik. Ook kun je apps zoals DataTracker of DataManager downloaden om hier meer inzicht in te krijgen. Daarnaast is het goed om te controleren of wifi-assistentie of snelle netwerkwissel is ingeschakeld op je toestel, aangezien dit kan leiden tot gebruik van je mobiele data wanneer je wifi-verbinding zwak is.
Houd er rekening mee dat een datasessie ook automatisch kan starten als je mobiele gegevens aan staan. Er lopen vaak processen op de achtergrond die ook dataverbruik kunnen veroorzaken, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Het is daarom raadzaam om je mobiele gegevens uit te schakelen wanneer je ze niet nodig hebt. Dit bespaart je MB’s en voorkomt onnodige kosten.
Om hoge buitenbundelkosten te voorkomen, kun je via Mijn Simpel een plafond instellen. Ook kun je tijdig een MB-aanvuller bestellen bij ontvangst van de 80% sms.
Als je meer duidelijkheid wilt over je verbruik, hebben we wat extra gegevens van je nodig. Neem gerust contact op met onze klantenservice via deze link https://www.simpel.nl/klantenservice/contact kan je inzien op welke manieren dit mogelijk is.
Groet,
Renaat