Beantwoord

2G

  • 10 April 2023
  • 4 reacties
  • 434 Bekeken

Ik gebruik m'n telefoon alleen om te bellen en sms'en. Op 1 juni verdwijnt 2G. Dat heeft toch geen invloed mijn telefoon?

icon

Beste antwoord door Janine 11 April 2023, 16:43

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Hi @Jaap Kuyper 

Je geeft te weinig informatie om antwoord te geven. Welke telefoon heb je, merk en type?    Is deze geschikt voor 2G/3G/4G (5G)? Uiteindelijk (toekomst) kom je  bij de 2 laatsten uit qua netwerk 4G(/5G).

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Jaap Kuyper 

Welkom op onze Community!

Begrijpelijk dat je hier wat meer informatie over wil hebben. In 2021 zijn we begonnen met het gefaseerd uitschakelen van het 2G-netwerk. Aanstaande 1 juni staat de definitieve stop gepland. Wat betekent dit voor jou? In de meeste gevallen niets, het merendeel van de toestellen gebruikt tegenwoordig minimaal 3G netwerk en vaak hoger. Heb je een e-mail gehad betreffende jouw abonnement en jouw simkaart? Dan is het mogelijk dat ons netwerk enige vorm van connectie met het 2G-netwerk heeft vastgelegd de afgelopen jaren. Zie de volgende topic voor meer vraag en antwoorden over het netwerk.

Bijgevoegd heb ik een overzichtje met hierop bekende toestellen welke het 2G-netwerk gebruiken. Als jouw toestel hiertussen staat, zal je per 1 juni geen bereik meer hebben. Twijfel je over je toestel of kom je er niet helemaal uit? Google heeft vaak het antwoord, anders kijken wij ook graag even met je mee.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reputatie 6

Hi @Janine 

Even een vraagje omdat er in Nederland 3 netwerken zijn.. Als T-mobile het 2G netwerk volledig uitzet en Vodafone en KPN het 3G netwerk uitzetten. Is het dan niet in de lijn van verwachtingen dat uiteindelijk 2G en 3G zullen verdwijnen.

Btw, ik zie in je bijgevoegd lijstje enkele senioren telefoons. Dat lijkt me ook goed om naar te verwijzen naar @Jessica19862202 .

@Jaap Kuyper ik zou je aanraden om ook even dit topic te lezen.

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Snowboard, goed dat je het even navraagt! 

Providers zijn altijd bezig om de binnenlandse netwerken sneller te maken en hiervoor moet er natuurlijk we; ruimte voor worden gemaakt.  Providers zoals Vodafone en KPN halen inderdaad het 3G netwerk weg maar behouden bijvoorbeeld wel weer het 2G netwerk tot en met eind 2024. Ik kan natuurlijk niet in een glazen bol kijken en inzien hoe dit er allemaal uit gaat zien over een paar maanden of jaren (alhoewel dat wel cool en handig zou zijn 😉). Maar uiteindelijk zullen zowel 2G en 3G volledig inderdaad gaan verdwijnen, maar in ruil daarvoor zullen wij sneller internet (o.a. 5G) gaan krijgen. Hoe dit verder ontwikkelt zal natuurlijk kenbaar worden gemaakt wanneer dit allemaal vast staat. 

Groetjes, Noor 
Simple
 

Reageer