Beantwoord

4G schakelt uit op het moment dat ik bel

  • 21 April 2020
  • 16 reacties
  • 16979 Bekeken

Beste,

Ik kan wanneer ik in een belgesprek zit, geen internet gebruiken. Wanneer ik iemand bel (of gebeld word door iemand), valt meteen het 4G icoontje weg en kan ik geen gebruik van internet maken. Hoe kan dit? Ik heb een iPhone XR en een Simpel Abonnement. 
 

icon

Beste antwoord door Ilan 18 September 2020, 15:01

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi Amber,

 

Om tijdens het bellen over 4G ook te kunnen internetten moet het 3G signaal ook beschikbaar zijn. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat je niet kan internetten tijdens het bellen. Dit heeft niets te maken met je toestelinstellingen. 

We begrijpen dat dit heel vervelend kan zijn. Op dit moment zijn we bezig met de voorbereidingen om 4G-bellen te gaan ondersteunen (Voice over LTE). Zodat je straks altijd kan bellen en internetten tegelijk over 4G. Wanneer we hier meer over weten delen we dat op onze Community!

 

Fijn weekend toegewenst,

Ilan

Badge

Heb hetzelfde probleem.! Zeer en zeer storend ! Zeker als je aan het navigeren bent of een belangrijk berichtje verwacht! :(

Badge

Inmiddels zitten zijn we weer een half jaar verder. We zitten nu in juni 2021. 
 

Ook als ik 3G dekking heb valt mijn dataverbinding totaal weg als ik aan het bellen ben. Mijn dataverbinding wordt direct terug hersteld als ik ophang. Ik vind dit heel erg storend net zoals dat bellen over WiFi nog steeds niet wordt ondersteund. 
 

Partner heeft T-Mobile en heeft dus nergens last van. Ik overweeg serieus over te stappen naar Lebara. Hebben momenteel ook een aanbieding met dezelfde databundel en onbeperkt bellen voor 10 euro per maand EN zij ondersteunen WEL bellen over WiFi. 

Reputatie 4
Badge +8

Inmiddels zitten zijn we weer een half jaar verder. We zitten nu in juni 2021. 
 

Ook als ik 3G dekking heb valt mijn dataverbinding totaal weg als ik aan het bellen ben. Mijn dataverbinding wordt direct terug hersteld als ik ophang. Ik vind dit heel erg storend net zoals dat bellen over WiFi nog steeds niet wordt ondersteund. 
 

Partner heeft T-Mobile en heeft dus nergens last van. Ik overweeg serieus over te stappen naar Lebara. Hebben momenteel ook een aanbieding met dezelfde databundel en onbeperkt bellen voor 10 euro per maand EN zij ondersteunen WEL bellen over WiFi. 

Jammer om te lezen dat je hierdoor aan overstappen denkt. Het introduceren van Voice over LTE staat echter nog steeds op de planning voor dit jaar. 

Badge

@Phil Geldt dit ook voor VoWifi ?

Badge

Gisteravond heb ik een overstap van KPN naar Simpel aangevraagd. Met KPN is de Datadekking in en rond mijn huis zeer beroerd.

Simpel komt op het in mijn buur veel stabielere T-Mobile netwerk als beste uit de Provider monitor.

@Phil Geldt dit ook voor VoWifi ?

Of het aan mijn toestel, Nokia 5.3, mijn huidige provider (KPN) ligt of aan KPN glasvezel, inmiddels al geswitcht van Experiabox V10a naar KPNBox12, het bellen over WiFi is dramatisch. Het is net gestotter van zowel mij als de andere kant. Ik gaf eerst het Vodafone netwerk waar collega's met een werkomobiel mee bellen de schuld. De toestellen van mensen waarmee ik veel belde.

 

Tot ik VoWiFi uitzette. Na het nieuwe modem nogmaals 2 dagen VoWiFi geprobeerd, dramatisch.

 

Maar VoLTE werkt echt uitstekend. Bellen alsof je via 2 proffoessionele radiostudio's met elkaar aan het praten bent.

 

Ik hoop dat wanneer ik op 20 september overgezet wordt VoLTE al beschikbaar is voor nieuwe klanten. Via Whatsapp zegt de Support van niet, via de telefonische Support zegt men van wel.

Badge

@woodwood  ik zou er niet op rekenen ! Echt niet. ! Hier bij Simpel wordt al 2 jaar beloofd dat VoWifi en VoLTE wordt geactiveerd maar tot op heden geen succes. VoWifi is het enigste wat hier nog fatsoenlijk zou werken omdat mijn eigen WiFi netwerk beter is als het bellen via eigen netwerk van Simpel  Elke keer hetzelfde antwoord als je er naar vraagt  zowel aan de medewerkers op de helpdesk en op dit forum . Voorlopig zal het ook echt niet gaan gebeuren bij Simpel! :(

 

Als je nog kunt ontbinden op Simpel zou ik zeker bijvoorbeeld Holandsnieuwe overwegen  Zij hebben een uitstekend eigen netwerk en bieden standaard VoWifi aan waardoor je beter binnenshuis belt  

Ik mag in september naar een ander netwerk en ga dat ook zeker doen. Hier veranderd er toch niks. 

Badge

@woodwood  ik zou er niet op rekenen ! Echt niet. ! Hier bij Simpel wordt al 2 jaar beloofd dat VoWifi en VoLTE wordt geactiveerd maar tot op heden geen succes. VoWifi is het enigste wat hier nog fatsoenlijk zou werken omdat mijn eigen WiFi netwerk beter is als het bellen via eigen netwerk van Simpel  Elke keer hetzelfde antwoord als je er naar vraagt  zowel aan de medewerkers op de helpdesk en op dit forum . Voorlopig zal het ook echt niet gaan gebeuren bij Simpel! :(

 

Als je nog kunt ontbinden op Simpel zou ik zeker bijvoorbeeld Holandsnieuwe overwegen  Zij hebben een uitstekend eigen netwerk en bieden standaard VoWifi aan waardoor je beter binnenshuis belt  

Ik mag in september naar een ander netwerk en ga dat ook zeker doen. Hier veranderd er toch niks. 


Vodafone is het enige van de 3 mobiele telecom netwerken die zich niet kan meten met de Wereldtop.

 

Daarbij heeft Vodafone geregeld storing en heeft dat ook bij mij in de buurt slecht data bereik.

De chatbot verraad overigens dat het er echt aan zit te komen.

 

Als VoLTE niet beschikbaar is kun je namelijk 4G voor bellen niet aan of uit zetten.

 

Overigens gaat t-mobile waarschijnlijk komend voorjaar de afschakeling van 3G aankondigen. Dus Simpel zal wel moeten

Badge

@ibvanhemert 

 

T-Mobile is al aan het voorsorteren op het uifaserem van 3G

 

 

Badge

@woodwood klopt maar die toegang is uitsluitend voor zakelijk gebruik en zakelijke toepassingen. 

Badge

@woodwood klopt maar die toegang is uitsluitend voor zakelijk gebruik en zakelijke toepassingen. 

@ibvanhemert Op welk bericht reageer je?

Badge

@woodwood Op het bericht dat M2M voorlopidg blijft bestaan voor zakelijk gebruik ;)

 

Badge

@woodwood Op het bericht dat M2M voorlopidg blijft bestaan voor zakelijk gebruik ;)

 

@ibvanhemert Dat is mij bekend. Wat ik bedoel is dat er op de pagina staat vanaf 2023 is 4G of 5G verplicht. Of praten we nu langs elkaar heen?

Badge

@woodwood  ik denk inderdaad dat we langs elkaar heen aan het praten waren. Sorry. :)

Hoi lezers,

Goed nieuws: We gaan testen! :sunglasses:

We zijn op zoek naar 30 testers die ons willen helpen om VoLTE (ook bekend als bellen over 4G). Wil jij ons daarbij helpen laat dan in dit topic een reactie achter, dan komen we zo snel mogelijk bij je terug!

Badge

Hosanna, voor Pasen dit jaar kan ik, via de aangekondigde test 4G bellen.

 

Vandaag ontving ik een e-mail dat de test voor mij is begonnen. Omdat ik in de Samsung app niet kan zien of afgeronde gesprekken in HD zijn heb ik, gewend van mijn HMD Nokia, de Google Call app gedownload. Ik zag dat ik ik vorige week al geregeld via 4G bel.

 

Helaas heb ik ook een aantal oud Telfort klanten die het teveel moeite vinden voor het kunnen navigeren tijdens het bellen.

 

KPN gaat 3G uitschakelen, mensen gaan dus vanzelf klagen over matige bel kwaliteit.

 

 

 

 

Reageer