Beantwoord

5G + bellen via WiFi

  • 29 May 2024
  • 4 reacties
  • 316 Bekeken

Beste,

 

Ik vroeg mij af of de overstap van 4G naar 5G door jullie eindelijk ook het bellen via WiFi gaat werken?

 

Bij ons in de loods is geen 4G dekking dus bellen mijn collega’s die gebruik maken van KPN gewoon via WiFi alleen werkt dit bij mij niet aangezien ik Simpel heb.

 

Heb inmiddels 2x met jullie klantenservice gebeld (die overigens bijna onverstaanbaar waren en het haast leek of deze op de Nederlandse Antillen zaten gezien de wijze waarop zij spraken) en zij zeggen beide dat het aan het toestel ligt of aan onze WiFi, iets wat dus niet kan omdat zowel het toestel en ons WiFi signaal icm een KPN simkaart wel werkt?!

 

Hoor graag van jullie!

icon

Beste antwoord door Snowboard 4 June 2024, 07:54

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Goedemiddag @Arnie85,

 

Dat is een goede vraag! 

Bellen via WiFi, wordt op dit moment (nog) niet ondersteunt door Simpel. 

Is het vanuit de loods ook niet mogelijk, om via bijvoorbeeld WhatsApp te bellen?

 

Groet, Jahduar

Simpel

Jahduar,

 

Dat werkt inderdaad wel maar is alles behalve handig!

 

ik hoop dus dat 5G ook het bellen via WiFi gaat ondersteunen anders ben ik, zodra ik contract vrij ben, genoodzaakt om over te stappen.

Reputatie 6

Jahduar,

 

Dat werkt inderdaad wel maar is alles behalve handig!

 

ik hoop dus dat 5G ook het bellen via WiFi gaat ondersteunen anders ben ik, zodra ik contract vrij ben, genoodzaakt om over te stappen.

Hi @Arnie85 en @Jahduar 

Een aanvulling. Ik heb even gezocht, gelezen wat bellen via WiFi (VoWIFI) betekent.

Jahduar, bellen is niet alleen bellen maar ook gebeld worden. Ook al snap ik je gedachten bellen via bijvoorbeeld WhatsApp werkt alleen als de ander ook belt via de app. Werkt dus bijvoorbeeld niet met verschillende instanties. 

Arnie 4G(/5g) zal geen bellen via WiFi ondersteunen. Het werkt eerder andersom. Is de mobiele dekking minder goed bijvoorbeeld door isolatie zal bij een daartoe geschikte telefoon EN een provider die bellen via WiFi ondersteunt het (beveiligde) WiFi netwerk het over kunnen nemen. Een Nederlands ip-adres is daarbij wel nodig. 

Informatie bron

 

Badge +3

Hallo @Snowboard,

 

Bedankt voor de aanvulling!

@Arnie85 dat is jammer om te lezen. Ik had je natuurlijk graag bellen via WiFi aangeboden.

Ik hoop dat je in ieder geval wel een duidelijk antwoord heb gekregen op jouw vraag.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Reageer