Beste medegebruikers,
Hopelijk kunnen jullie meedenken over een oplossing voor het probleem van mijn moeder.
Zij woont in Krimpen aan den IJssel (2922) en kan sinds zondag 7 augustus niet bellen of gebeld worden. Ze is al jaren abonnee bij Simpel zonder problemen en helaas gaat het nu dus vanaf zondag fout.
Ikzelf woon in Schiedam en als ik haar probeer te bellen, dan duurt het heel erg lang voordat de “verbinding” gemaakt wordt (mijn samsung telefoon laat dan piepjes horen). Daarna blijft de lijn ook ongeveer een halve minuut dood en dan krijg ik haar voicemail. Na héél veel achter elkaar proberen kom ik soms wel zo ver dat de telefoon bij haar overgaat, maar als ze opneemt krijgen we beiden een dode lijn.
Als ze zelf iemand belt, dan hoor je helemaal niets. De lijn is en blijft dood en er wordt geen verbinding gemaakt.
Internet via 4G werkt wel.
Gisteren ben ik naar haar toegegaan en heb haar sim in mijn toestel gestopt en toen had ik met mijn telefoon exact dezelfde problemen. Ik heb toen mijn KPN-sim in haar toestel gestopt en dan werkt haar telefoon helemaal zoals het hoort. Ze kan iedereen bellen en zelf gebeld worden.
Vanmiddag is er een vriendin bij haar langs geweest en zij is toevallig ook abonnee van Simpel en bij mijn moeder thuis ervaart zij met haar telefoon en haar sim exact dezelfde problemen. Deze vriendin woont een paar kilometer verder en bij haar thuis heeft ze geen problemen.
Ik heb gisteren en vandaag meerdere malen contact gehad met de klantenservice van Simpel, maar zij kunnen niets voor mijn moeder doen. Simpel blijft volhouden dat er geen netwerkproblemen zijn.
Dus ik hoop dat hier iemand is die ons verder kan helpen. Gelukkig had ik al een overstap voor haar geregeld die op 3 september ingaat, maar tot die tijd zou het wel fijn zijn als ik mijn 78-jarige moeder kan bereiken.
Alvast bedankt.