Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb een Samsung A51 en ben al +/- 2 jaar klant bij Simpel. Ik was ook altijd erg tevreden over Simpel totdat in Juni de problemen begonnen. 

Bijna constant heb ik geen netwerk en kan dus niet bellen of gebeld worden. (en als ik dan al een keer kan bellen is dit compleet onverstaanbaar)

Ik heb een Sim only abonnement met 18 GB internet maar verbruik al maanden niet meer als 500 mb/ 1 GB omdat het niet werkt. 

In eerste instantie werd mij verteld, bestel maar een nieuwe simkaart. Dit heb ik gedaan maar dit hielp helaas niet. Nadat ik in de community een oproep deed werd mij gevraagd om een andere telefoon te proberen. Ik heb het alleen even omgedraaid.. Ik heb een simkaart van mijn collega in mijn telefoon gedaan en deze heeft de hele dag uitstekend gewerkt. Conclusie? Mijn telefoon mankeert niks. 

Dus weer terug in contact met Simpel.. al maanden word ik aan het lijntje gehouden. Mijn vrouw belt Simpel op om met een oplossing te komen (ik kan zelf niet bellen...), 'u heeft helemaal gelijk, dit kan niet aan u telefoon liggen. Wij nemen het in behandeling en bellen volgende week terug..' 

Of toch niet.... 

Begin deze week heeft mijn vrouw opnieuw gebeld. En er was een oplossing!!! 'Wij sturen u een gratis een nieuwe simkaart' (ik betaal jullie ook al 4 maanden zonder dat ik wat verbruik maar goed, toch bedankt..) 

Vanavond de nieuwe simkaart geactiveerd. Nog steeds geen tot nauwelijks bereik.. 

Simpel ik vraag het vriendelijk: Zouden jullie mijn probleem willen oplossen? 

 

Met vriendelijke groet, 

Wilfred Westerink  

 

Hi @Wilfred Westerink 

Heb je al geprobeerd of dat netwerkinstellingen resetten helpt? Heb je dit probleem misschien na een update? 


Hi @Wilfred Westerink 

Heb je al geprobeerd of dat netwerkinstellingen resetten helpt? Heb je dit probleem misschien na een update? 

Bedankt voor het meedenken!

Dit heb ik zojuist geprobeerd. Als ik dit reset en ik zoek naar netwerkoperators dan zie ik daar 3 operators namelijk Simpel, Vodafone NL en NL KPN. Maar als ik probeer te verbinden met 1 van deze operators (duurt enkele minuten) dan geeft de telefoon aan dat deze niet kan verbinden. 

Als de problemen zijn begonnen na een software update weet ik niet (meer).. Thuis en op het werk heb ik Wi-Fi en als je net een paar dagen geen telefoon krijgt of geen mobiel netwerk nodig hebt omdat je Wi-Fi gebruikt dan valt dit niet meteen op.


Duidelijk, vervelend probleem!

Na het resetten van de netwerkinstellingen, wat je hebt gevonden bij resetten, zou het voldoende moeten zijn dat de telefoon op automatisch verbinden staat en voor Simpel zou moeten kiezen.

Er zijn mensen die een harde reset hebben gedaan maar dat is i.m.o. erg rigoureus. 

 


Reageer