Goedemiddag @dammerlaan!
Dat klinkt als een vrij onhandige situatie!
In deze topic tref je een antwoord aan op je vraag over VoWiFi. De reactie is wat ouder, echter is de reactie nog wel relevant.
Heb je overigens al eens een kijkje genomen op de dekkingskaart? Daar zie je of het bereik op je thuislocatie naar behoren is of dat er mogelijk een storing speelt. Voel je bovendien vrij om contact met ons op te nemen. Een van mijn collega’s kan dan samen met jou kijken naar mogelijke andere bronnen van storing. Waar nodig dragen we een oplossing aan of laten we de situatie verder onderzoeken door onze technische specialisten.
Ik wens je alvast fijne feestdagen toe!
Groetjes,
Phil
Bedankt voor je antwoord Phil, echter geeft het ons geen antwoord op de vraag of VoWiFi op (korte) termijn geactiveerd zal gaan worden op het netwerk van Simpel.
De binnenhuisdekking is altijd al marginaal maar nog enigszins werkbaar geweest, echter is het de laatste tijd echt belabberd met de signaalsterkte in huis. En nee, geen externe storing, of kortstondige storing op het T-Mobile netwerk zelf. Daar had ik zelf al onderzoek naar gedaan. Het is echt de signaalsterkte die is afgenomen.
We hadden voorheen 2 T-Mobile masten in de omgeving, nu blijkt er een derde bij gekomen te zijn.
Maar de veranderingen in deze setup lijken dus allesbehalve voordelig uitgepakt te hebben voor ons.
Zoals gezegd met 3 SIM's in 5 verschillende merken/types toestellen allemaal hetzelfde probleem.
De dekkingskaart is slechts indicatief, de dagelijkse realiteit is de ware werkelijkheid ter plaatse.
Buiten is er grofweg nog slechts -97dBm (waar -75dBm een excellent signaal is)
Binnen is er altijd minder dan -120dBm op de primaire mast, een backup mast wil vrijwel nooit verbinden.
Mijn ouders zijn met regelmaat niet bereikbaar, er komt geen verbinding tot stand, en dat is anno 2020 best gek.
Dus nogmaals de ‘simpele’ (lol) vraag: Staat VoWiFi bij Simpel op de roadmap of niet?
Indien het antwoord ‘nee’ luidt, dan zullen we (met pijn in het hart) moeten overstappen naar een andere provider die het wél ondersteund. Het is namelijk toekomstbestendig en betrouwbaar.
Het zou verdrietig zijn, want de verdere dienstverlening van Simpel is immers dik in orde!