Skip to main content
Antwoord

Geen bereik in mijn eigen huis

• August 27, 2025
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

De titel zegt het al. Sinds Simpel is overgestapt naar 5G heb ik vaak gewoon geen bereik in en rond mijn eigen huis. Eerder vandaag nog wil ik mijn moeder bellen en staat er dat er geen netwerk beschikbaar is. Ik overweeg om over te stappen naar een andere provider omdat ik het inmiddels een beetje zat ben.

Ik heb tevens een Xiaomi Redmi Note 12 pro.

Beste antwoord door IDDimitrov-simpel

Wat een afschuwelijk AI antwoord. Aan je eerste alinea is te lezen dat je dit in ChatGPT hebt gegooid, dan niet te beginnen over de 3 “voorbeelden” die alledrie hetzelfde zeggen. Ik vermoedde al een tijdje dat Simpel de algehele klantenservice heeft ontslagen en vervangen met AI en dit antwoord heeft mijn vermoeden bevestigd. Dit is dan ook de druppel die mij definitief laat besluiten om over te stappen naar een andere provider.

Ik zou een vriendelijke groet sturen, maar robots hebben daar niets aan.

Beste ​@IDDimitrov-simpel,

Ik begrijp heel goed hoe vervelend het voor je moet zijn dat je sinds de overstap naar 5G vaak geen bereik hebt, zeker in en rond je eigen huis. Het is extra frustrerend als je op een belangrijk moment, zoals het bellen van je moeder, ineens geen netwerk hebt. Dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn, en ik snap dat je hierdoor zelfs overweegt om naar een andere provider over te stappen.

1. Controleer https://www.simpel.nl/dekkingskaart-netwerk-simpel of er op dit moment een storing speelt.
2. Start je telefoon opnieuw op
3. Test de simkaart in een ander toestel

Als dit niet heeft geholpen, volg je stap 4.

4. Stuur ons de volgende gegevens (niet ouder dan 2 dagen) ook al heb je service (bereik) of niet:

Voorbeeld 1: datum, tijdstip, telefoonnummer dat je belt of door opgebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 2: datum, tijdstip, telefoonnummer dat je belt of door opgebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 3: datum, tijdstip, telefoonnummer dat je belt of door opgebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.

Zou je dit in een privébericht aan me willen terugkoppelen?

Mocht je verdere vragen hebben, laat het me weten. Ik ben er voor je.

Groet,
Sevn

3 reacties

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 28, 2025

Ik begrijp heel goed hoe vervelend het voor je moet zijn dat je sinds de overstap naar 5G vaak geen bereik hebt, zeker in en rond je eigen huis. Het is extra frustrerend als je op een belangrijk moment, zoals het bellen van je moeder, ineens geen netwerk hebt. Dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn, en ik snap dat je hierdoor zelfs overweegt om naar een andere provider over te stappen.

1. Controleer https://www.simpel.nl/dekkingskaart-netwerk-simpel of er op dit moment een storing speelt.

4. Stuur ons de volgende gegevens (niet ouder dan 2 dagen) ook al heb je service (bereik) of niet:

Voorbeeld 1: datum, tijdstip, telefoonnummer dat je belt of door opgebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 2: datum, tijdstip, telefoonnummer dat je belt of door opgebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 3: datum, tijdstip, telefoonnummer dat je belt of door opgebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.

Groet,
Sevn

Wat een afschuwelijk AI antwoord. Aan je eerste alinea is te lezen dat je dit in ChatGPT hebt gegooid, dan niet te beginnen over de 3 “voorbeelden” die alledrie hetzelfde zeggen. Ik vermoedde al een tijdje dat Simpel de algehele klantenservice heeft ontslagen en vervangen met AI en dit antwoord heeft mijn vermoeden bevestigd. Dit is dan ook de druppel die mij definitief laat besluiten om over te stappen naar een andere provider.

Ik zou een vriendelijke groet sturen, maar robots hebben daar niets aan.

Groet,
Sevn

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 29, 2025

Dank voor je reactie! 

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring zo hebt beleefd. Ik kan je verzekeren dat wij hier in de community wél persoonlijk met je meelezen en je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Het spijt me dat mijn eerdere bericht de indruk heeft gewekt dat het niet persoonlijk bedoeld was. Ik wilde je juist zo concreet mogelijke stappen meegeven om het probleem te kunnen onderzoeken, maar ik begrijp dat dit niet zo is overgekomen.

Ik vind het oprecht jammer dat dit voor jou de druppel is geweest om over te stappen. Mocht je het toch nog een kans willen geven, dan help ik je graag verder. En als je besluit de overstap te maken, wil ik je in ieder geval bedanken dat je klant bij ons bent geweest. 😊

Groet,
Sevn