sinds vorige week heb ik een nieuw toestel, een iPhone 8. Voorheen had ik een iPhone 6.
Ik heb mijn Simpel SIM-kaart overgezet in dit toestel, echter gaan er een aantal dingen mis. Zo kan ik geen (betaalde) smsjes meer ontvangen, alsook iMessage en Facetime niet activeren.
- SMSjes ontvangen: hiermee doel ik op verificatie-codes, zoals bijvoorbeeld de inlog van DigID of andere websites. Deze komen helaas niet binnen.
- iMessage en Facetime activeren: deze twee zaken blijven op wachten op activering staan bij instellingen.
Uiteraard heb ik de volgende zaken al geprobeerd en werkt dit helaas niet:
- Toestel aan/uit zetten; inclusief in- en uitschakelen van iMessage en Facetime
- Plafond bundel uitgezet (deze stond ingesteld op € 10,00)
- Gebruik van Premium sms-diensten gecontroleerd (staat altijd aan)
- Sms-centralenummer gecontroleerd.
Bij de laatste optie loop ik tegen het probleem aan dat hij de code *#5005*7672# niet pakt. Zodra ik op het telefoontje druk om dit nummer te bellen, verdwijnt het simpelweg gewoon. Als ik vervolgens nogmaals op het groene hoorntje druk, komt het nummer er weer te staan.. heel bijzonder.
Graag hoor ik andere oplossingen zodat ik weer smsjes kan ontvangen, alsmede mijn iMessage en Facetime kan activeren.
Groet,
Ramona