Beantwoord

Heb ik perse een smartphone nodig voor het einde van 2G?

  • 14 February 2020
  • 5 reacties
  • 879 Bekeken

Heb het abonnement kort geleden afgesloten voor 2 jaar. Ik kan niet overweg met een smartphone. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Alexandra 17 February 2020, 13:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @AlexFaberT4T!

Dat is wel lastig ja. We hebben een apart bericht over 2G en welke toestellen hiervoor wel/niet geschikt zijn. Na november 2020 kan je een toestel wat alleen voor 2G geschikt is niet meer gebruiken. In het bericht verwijzen we je naar Coolblue voor toestellen die wel geschikt zijn voor 3G, misschien dat zij je daar in kunnen adviseren. Succes!

Groetjes, Alexandra

Reputatie 4
Badge +4

Alex, je kan niet overweg met een smartphone maar wel met een browser op een computer? Ik heb laatst mijn ouders van 72 en 76 de eerste smartphone gekocht. Het kostte wat moeite, maar inmiddels weten ze prima hoe ze moeten bellen, whatsappen en bankieren. Maar ze zijn niet in staat om de thermostaat te wisselen tussen zomer/wintertijd of een input op de TV te kiezen ;)

Er zijn ook eenvoudige telefoons, gebaseerd op Android, maar met het uiterlijk van een “dumbphone”. Zoiets zou wellicht een optie zijn? Of gewoon simpele feature phones zoals dit?

Dank je wel. Heb een e-mail naar Coolblue gestuurd. (Bij de GSM's staat niet vermeld met welk netwerk ze overweg kunnen.)

(Ik stel deze vraag namens mijn, licht dementerende, moeder.)

Reputatie 6

@AlexFaberT4TAls je de gsm merk en type geeft dan zie ik bij aanklikken van een telefoon bij specificaties welk netwerk ze gebruiken. Nee, type telefoon. Via bijvoorbeeld gsminfo kom je verder.

Reputatie 1
Badge +9

@AlexFaberT4T 

Er is meer informatie over hoe lang 2g actief blijft op het netwerk. 
https://community.simpel.nl/internet-11/t-mobile-schakelt-in-2020-het-2g-netwerk-uit-1324 voor meer informatie. 
Aan hierboven gelinkte topic is een comment toegevoegd met een update. 

Groetjes, 

Robert

Reageer