F.A.Q.

Heb ik recht op compensatie bij een storing?

  • 17 January 2019
  • 0 reacties
  • 310 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Voor telecomaanbieders zijn wettelijke regels opgesteld met betrekking tot compensatie bij storingen.
Is de storing niet veroorzaakt door de eigen apparatuur? En duurt de storing langer dan 12 uur? Dan heb je recht op compensatie. Hoeveel compensatie je krijgt hangt af van de duur van de storing en de hoogte van de abonnementskosten.

Duurt de storing in je woonplaats tussen de 12 en 24 uur?
Dan heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor één dag betaalt.

Duurt de storing in je woonplaats langer dan 24 uur?
Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van één dag terug.

Maak je gebruik van prepaid?
Dan ontvang je een vaste vergoeding van EUR 0,50 voor een storing in je woonplaats van meer dan 12 uur. Duurt de storing langer dan 24 uur? Dan ontvang je ook EUR 0,50 voor iedere volgende periode van 24 uur. De minimale compensatie is altijd 1 euro.
Voorbeeld: je hebt een internetstoring van 30 uur gehad. Voor de eerste 12 uur ontvang je geen compensatie. Voor de periode tussen 12 en 24 uur heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten voor één dag. Voor de laatste 6 uur krijg je geen compensatie, omdat deze periode korter is dan 24 uur.

Hoe kun je aanspraak maken op compensatie?
Wij doen er alles aan om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Op de website houden wij je zo goed mogelijk op de hoogte. Indien de storing in je woonplaats dusdanig lang aanhoudt dat er een vergoeding van toepassing is zullen wij dit pro-actief doorberekenen op je factuur. Hier zullen wij je van tevoren van informeren.
Is er geen sprake van een landelijke storing maar heb je door een incident toch een storing ervaren door bijvoorbeeld een defecte zendmast in je woonplaats? Neem dan contact met ons op via het contactformulier zodat wij dit kunnen onderzoeken.

0 reacties

Geen reactie

Reageer