Heb ik recht op compensatie bij een storing?
Is de storing niet veroorzaakt door de eigen apparatuur? En duurt de storing langer dan 12 uur? Dan heb je recht op compensatie. Hoeveel compensatie je krijgt hangt af van de duur van de storing en de hoogte van de abonnementskosten.
Duurt de storing in je woonplaats tussen de 12 en 24 uur?
Dan heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor één dag betaalt.
Duurt de storing in je woonplaats langer dan 24 uur?
Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van één dag terug.
Maak je gebruik van prepaid?
Dan ontvang je een vaste vergoeding van EUR 0,50 voor een storing in je woonplaats van meer dan 12 uur. Duurt de storing langer dan 24 uur? Dan ontvang je ook EUR 0,50 voor iedere volgende periode van 24 uur. De minimale compensatie is altijd 1 euro.
Voorbeeld: je hebt een internetstoring van 30 uur gehad. Voor de eerste 12 uur ontvang je geen compensatie. Voor de periode tussen 12 en 24 uur heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten voor één dag. Voor de laatste 6 uur krijg je geen compensatie, omdat deze periode korter is dan 24 uur.
Hoe kun je aanspraak maken op compensatie?
Wij doen er alles aan om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Op de website houden wij je zo goed mogelijk op de hoogte. Indien de storing in je woonplaats dusdanig lang aanhoudt dat er een vergoeding van toepassing is zullen wij dit pro-actief doorberekenen op je factuur. Hier zullen wij je van tevoren van informeren.
Is er geen sprake van een landelijke storing maar heb je door een incident toch een storing ervaren door bijvoorbeeld een defecte zendmast in je woonplaats? Neem dan contact met ons op via het contactformulier zodat wij dit kunnen onderzoeken.
Beste antwoord door Sevn
Beste
Vervelend dat je sinds rond 01/08/2025 niet kunt bellen of gebeld worden, dat begrijpen we goed. Dit soort verstoringen zijn natuurlijk erg hinderlijk, en we willen dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen.
[Moderator edit 14-11-2025] Compensatie bij storingen
Soms heb je helaas last van een storing op het netwerk. Duurt deze in je woonplaats langer dan twaalf uur? Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling.
Is de netwerkstoring voorbij? We berekenen hoelang de storing duurde en of je compensatie krijgt. Reken op 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Heb je tussen de 24 en 48 uur last gehad van een storing, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1 vergoed.
Duurde de netwerkstoring langer dan 12 uur? Dan sturen we je een e-mail met uitleg over hoe je de compensatie aanvraagt.
Kijk voor meer informatie op https://www.simpel.nl/klantenservice/werkzaamheden-en-storingen
Groet,
Sevn
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.