Skip to main content
Antwoord

Heb ik recht op compensatie bij een storing?

• January 17, 2019
  • 7 reacties
  • 616 Bekeken

Voor telecomaanbieders zijn wettelijke regels opgesteld met betrekking tot compensatie bij storingen.
Is de storing niet veroorzaakt door de eigen apparatuur? En duurt de storing langer dan 12 uur? Dan heb je recht op compensatie. Hoeveel compensatie je krijgt hangt af van de duur van de storing en de hoogte van de abonnementskosten.

Duurt de storing in je woonplaats tussen de 12 en 24 uur?
Dan heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten die je voor één dag betaalt.

Duurt de storing in je woonplaats langer dan 24 uur?
Dan krijg je voor iedere volgende periode van 24 uur ook de abonnementskosten van één dag terug.

Maak je gebruik van prepaid?
Dan ontvang je een vaste vergoeding van EUR 0,50 voor een storing in je woonplaats van meer dan 12 uur. Duurt de storing langer dan 24 uur? Dan ontvang je ook EUR 0,50 voor iedere volgende periode van 24 uur. De minimale compensatie is altijd 1 euro.
Voorbeeld: je hebt een internetstoring van 30 uur gehad. Voor de eerste 12 uur ontvang je geen compensatie. Voor de periode tussen 12 en 24 uur heb je recht op een bedrag gelijk aan de abonnementskosten voor één dag. Voor de laatste 6 uur krijg je geen compensatie, omdat deze periode korter is dan 24 uur.

Hoe kun je aanspraak maken op compensatie?
Wij doen er alles aan om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Op de website houden wij je zo goed mogelijk op de hoogte. Indien de storing in je woonplaats dusdanig lang aanhoudt dat er een vergoeding van toepassing is zullen wij dit pro-actief doorberekenen op je factuur. Hier zullen wij je van tevoren van informeren.
Is er geen sprake van een landelijke storing maar heb je door een incident toch een storing ervaren door bijvoorbeeld een defecte zendmast in je woonplaats? Neem dan contact met ons op via het contactformulier zodat wij dit kunnen onderzoeken.

Beste antwoord door Sevn

Beste ​@Simone Vos,

Vervelend dat je sinds rond 01/08/2025 niet kunt bellen of gebeld worden, dat begrijpen we goed. Dit soort verstoringen zijn natuurlijk erg hinderlijk, en we willen dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen.

[Moderator edit 14-11-2025] Compensatie bij storingen

Soms heb je helaas last van een storing op het netwerk. Duurt deze in je woonplaats langer dan twaalf uur? Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling.

Is de netwerkstoring voorbij? We berekenen hoelang de storing duurde en of je compensatie krijgt. Reken op 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Heb je tussen de 24 en 48 uur last gehad van een storing, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1 vergoed.

Duurde de netwerkstoring langer dan 12 uur? Dan sturen we je een e-mail met uitleg over hoe je de compensatie aanvraagt.

Kijk voor meer informatie op https://www.simpel.nl/klantenservice/werkzaamheden-en-storingen

Groet,
Sevn

7 reacties

Simone Vos
  • Lezer
  • August 1, 2025

Ik kan sinds vannacht niet bellen of gebeld worden. Wanneer is dit weer mogelijk? Waarom staat de storing niet vermeld?

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 5, 2025

Goedemiddag,

Dank je wel voor je vraag en ik begrijp hoe vervelend het moet zijn om problemen te ondervinden door een storing. We doen ons best om storingen zo snel mogelijk op te lossen, maar ik begrijp dat het voor jou als klant frustrerend kan zijn.

Wat betreft compensatie: Simpel biedt compensatie in geval van langdurige of ernstige storingen die invloed hebben op het gebruik van je mobiele diensten. De voorwaarden voor compensatie zijn afhankelijk van de duur en de impact van de storing.

Als je denkt in aanmerking te komen voor compensatie, kun je je situatie bij ons melden. We zullen je claim dan zorgvuldig beoordelen. We streven ernaar storingen zo snel mogelijk op te lossen en houden je uiteraard op de hoogte van de voortgang.

Om je sneller en efficiënter te helpen, wil ik je vriendelijk verzoeken om ons telefonisch te contacteren op klantenservice nummer  Zo kunnen we samen naar een passende oplossing zoeken en ervoor zorgen dat je snel verder kunt.

Onze oprechte excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel

• Lezer
  • August 7, 2025

Om je sneller en efficiënter te helpen, wil ik je vriendelijk verzoeken om ons telefonisch te contacteren op klantenservice nummer  Zo kunnen we samen naar een passende oplossing zoeken en ervoor zorgen dat je snel verder kunt.

Dit heb ik nou juist gisteren geprobeerd en toen kreeg ik te horen dat ik maar een contactformulier moest invullen, als reactie op de email die ik heb ontvangen. 

Daarvoor ging het ook al mis met het contact: tijdens de storing heb ik via whatsapp (bellen kon natuurlijk niet) gevraagd hoe lang het naar verwachting nog zou gaan duren. Het antwoord was dat de storing al opgelost was. Daarop heb ik dus weer gemeld dat dat niet zo was, maar vervolgens bleef Simpel stil. Tot drie dagen later…

Dus: Simpel heeft storing, ik heb geen bereik, geen internet, geen klantenservice, wel verkeerde informatie en radiostilte. 

Mijn conclusie is: communicatie is niet Simpel. 

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 7, 2025

Beste ​@awmvd,

Wat ontzettend frustrerend om te lezen hoe dit voor jou is verlopen. Geen bereik, geen internet én geen duidelijk antwoord van onze kant, dat is absoluut niet hoe we willen dat je ons ervaart. Het spijt me oprecht dat je van het kastje naar de muur bent gestuurd en dat er radiostilte volgde op het moment dat je juist hulp nodig had.

Dank je wel dat je dit alsnog deelt. Ik wil graag persoonlijk met je meekijken om te zorgen dat het nu wél goed gaat.

Wil je me hiervoor een privébericht sturen met de volgende gegevens?

Het 06-nummer
Het huisnummer
De postcode
De achternaam
De geboortedatum

Ik kijk uit naar je reactie en alvast bedankt!

Groet,
Sevn

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 7, 2025

Beste ​@Simone Vos,

Vervelend dat je sinds rond 01/08/2025 niet kunt bellen of gebeld worden, dat begrijpen we goed. Dit soort verstoringen zijn natuurlijk erg hinderlijk, en we willen dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen.

[Moderator edit 14-11-2025] Compensatie bij storingen

Soms heb je helaas last van een storing op het netwerk. Duurt deze in je woonplaats langer dan twaalf uur? Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling.

Is de netwerkstoring voorbij? We berekenen hoelang de storing duurde en of je compensatie krijgt. Reken op 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Heb je tussen de 24 en 48 uur last gehad van een storing, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1 vergoed.

Duurde de netwerkstoring langer dan 12 uur? Dan sturen we je een e-mail met uitleg over hoe je de compensatie aanvraagt.

Kijk voor meer informatie op https://www.simpel.nl/klantenservice/werkzaamheden-en-storingen

Groet,
Sevn

• Lezer
  • August 8, 2025

Inmiddels Sewn een bericht gestuurd en antwoord ontvangen. Gewoon hetzelfde als hier: er was storing en je krijgt 1 euro vergoeding. Niets over de verkeerde informatie, geen antwoord meer toen ik aangaf nog wel storing te hebben (in de pers was wel te lezen dat Rotterdam nog storing had, daar kreeg ik betere updates) en niets over het emailadres dat ik telefonisch kreeg, terwijl Simpel geen emailadressen meer heeft die beantwoord worden. De zaken waar het om gaat zijn dus juist niet besproken. 

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 11, 2025

Hoi ​@awmvd, bedankt voor het delen van je ervaring. Jammer om te horen dat je je niet goed geholpen voelt en dat je nog steeds storing ervaart.

Bij storingen proberen we klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden, bijvoorbeeld via de storingskaart of via algemene updates. 

Wat betreft communicatiekanalen: Simpel werkt inderdaad niet meer met e-mail voor klantcontact. Anders kan je via de Mijn Simpel-omgeving of telefonisch het snelst geholpen worden bij vragen of onduidelijkheden.

Hopelijk wordt jouw situatie snel opgelost en dank nogmaals voor je feedback, ook dat helpt om dingen te blijven verbeteren.

Groet,
Sevn