Beantwoord

Hoe kan ik verkooptelefoontjes blokkeren?

  • 12 July 2021
  • 1 reactie
  • 189 Bekeken

Ik heb een paar nummers (gewone vaste nummers) geblokkeerd van energieverkopers. Helaas werkt dat niet. Er staat wel dat mijn nummer is geblokkeerd (eigenlijk staat er “blokkering opheffen”, maar ik wordt nog stads gebeld door die nummers.

 

mvg

Yvonne

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 July 2021, 09:19

Bekijk origineel

1 reactie

Hi @Yvon1952

Allereerst van harte welkom op onze Community! 

Vervelend dat je ondanks dat het telefoonnummer is geblokkeerd, je toch nog overlast ervaart. 
Als je het desbetreffende telefoonnummer hebt geblokkeerd dan kunnen ze je in principe niet meer bellen, alleen kan het bedrijf nog wel je voicemail inspreken. 

Je kan tijdens het gesprek aangeven dat je niet meer gebeld wil worden door het bedrijf. Dit heet het recht van verzet. De verkoper moet dan het gesprek stoppen en mag je dan ook niet meer bellen. 

Mocht de overlast dan niet stoppen, dan zou je dit kunnen melden bij de ACM Consuwijzer. De ACM kan eventueel een onderzoek instellen. Bedrijven moeten dan bewijzen dat er toestemming was voor het telefoontje. 

Voor meer informatie omtrent ACM Consuwijzer en het melden van overlast, verwijs ik je graag door naar deze website

Groetjes, 

Lisa

Reageer