Beantwoord

Hoe krijgt een beller de ‘in-gesprek-toon’ als ik in gesprek ben?

  • 19 August 2022
  • 1 reactie
  • 4567 Bekeken

Beste forumleden,

Hoewel dit topic al drie jaar geleden door Verdi werd aangekaart, kwam daar nooit een adequate reactie op (ook geen reactie meer op de aanvullende vraag door Verdi). Ik loop ook nu nog tegen hetzelfde probleem aan:

  • zowel wisselgesprek als voicemail staan UIT. Ik wil nl. graag zelf bepalen wanneer en hoe ik een gesprek aanneem en vind het tevens belangrijk dat degene die mij wil bellen het verschil hoort tussen ‘er wordt niet opgenomen’ (gaat enige tijd over om dan afgebroken te worden), ‘technisch onbereikbaar zijn’ (er komt een gesproken mededeling dat de abonnee onbereikbaar is) en ‘in gesprek zijn’ (er volgt direct de ‘in-gesprek-toon’);
  • als ik nu ‘in gesprek’ ben krijgt de beller direct de melding ‘onbereikbaar’ i.p.v. de ‘in gesprek-toon’;
  • tevens vermeldt mijn telefoon (iPhone 12mini) bij ‘in gesprek’ geen ‘gemiste oproep’ in de lijst met recente oproepen (terwijl anderen -met mogelijk een andere provider of ander toestel- dat wel hebben, dat is misschien wat te sofisticated voor een budget-provider, dus daar kan ik wel mee leven). Al zou het wel fijn zijn als iemand daar een oplossing voor heeft.

De vraag blijft dus hoe te realiseren valt dat er wel een ‘in gesprek-toon’ klinkt bij een beller als ik in gesprek ben. @Charlie: het betreft hier dus GEEN voicemail-probleem en de klantenservice van Simpel biedt geen onderwerpkeuze waaronder ik bovenstaand probleem onder hun aandacht kan brengen.

Een work-around via Doorschakelen zou nog kunnen zijn dat ik gebruik maak van de mogelijkheid om alleen bij ‘in gesprek’ door te schakelen naar voicemail (waarbij mijn ingsproken boodschap dan is dat ik ‘in gesprek’ ben en dat voicemail verder niet wordt afgeluisterd). Bij in gesprek is de instructie: **67*[doorschakelnummer]# (om uit te zetten: ##67#). Daarvoor moet ik dan wel het telefoonnummer van mijn persoonlijke voicemailbox invoeren en ik weet dat nummer niet, nog afgezien van het feit of dat technisch mogelijk is.

Hopelijk is er inmiddels aandacht voor dit probleem, ik ben heel benieuwd naar een werkbare oplossing en met groet,
Lou

icon

Beste antwoord door Janine 22 August 2022, 16:52

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @simpLou ,

Dank voor het openen van een nieuwe topic, zo houden we het wat actueler!

Ik heb hier je eerdere post beantwoord. Als je jouw reactie hierop via dit nieuwe topic die jij zojuist hebt geopend kan beantwoorden, houden we het overzichtelijk.

Fijne middag!

Groet,

Janine

Simpel

Reageer