Beantwoord

Hoe kun je gifs versturen via SMS?

  • 14 December 2019
  • 1 reactie
  • 1061 Bekeken

Badge

Ik heb een aantal keer geprobeerd gifs te versturen via SMS, gewoon omdat gifs zo leuk zijn om te gebruiken, ook in een SMS-gesprek. Ik was nogal verbaasd omdat je op alle andere platforms wel gebruik kunt maken van deze “service” (Whatsapp, Facebook Messenger, Skype etc.) en het ook ondersteund wordt door de meeste berichtenapps, of dat nou de standaard berichtenapps van smartphonemakers zijn (die van Samsung, Huawei, Oneplus)  of de berichtenapp van Google zelf (“Android Messages”/”Berichten” op de playstore). 

Ik kon geen informatie hierover vinden op de website en omdat het één van de meest basic functies is van het SMS’en zelf, besloot ik hier een tread voor aan te maken.

 

Mijn vragen zijn:

  • Kun je met deze provider (MijnSimpel) überhaupt Gifs sturen?
    • Zoja, wat is dan de maximale grootte in kilobytes voor het verzenden van Gifs? (ik neem aan dat je niet HD Gifs via het SMS-netwerk kan versturen)
    • Zoja, staat één verstuurde Gif dan gelijk aan één SMS'je van je tegoed? (ik neem aan van wel)
    • Als dat vorige niet het geval is, is het ook mogelijk om een Gif te versturen ter waarde van meerdere SMS'jes? (3 à 5 bijvoorbeeld, heb toch meer dan genoeg tegoed)
    • Is er een manier om via instellingen op je account aan te geven dat je gebruik wil maken van Gifs of is dat al voor je besloten?

 

Als Gifs niet mogelijk zijn dan houdt de pret natuurlijk op, maar het zou natuurlijk erg jammer zijn als zoiets simpels niet kan. 

 

Ik zie uit naar het antwoord,

 

groeten VadeMaedumInfernal

icon

Beste antwoord door Alexandra 16 December 2019, 13:44

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @VadeMaecumInfernal

Welkom op onze Community! Leuk zijn ze he die GIF’jes :grinning:

We hebben het zelf even geprobeerd. Wat je kan doen is de link van het GIF’je sms’en. De ontvanger kan het GIF’je dan zien en afspelen. Succes!

Groetjes, Alexandra

Reageer