Beantwoord

Inkomende oproepen uitgeschakelde sim

  • 2 March 2021
  • 3 reacties
  • 1141 Bekeken

Hallo, ik heb een dualsim (samsung galaxy a20e, android 10) waarbij ik mijn 2e sim (zakelijk nummer) dmv de app tasker uitschakel buiten werktijden. Nu komen er echter alsnog oproepen binnen wanneer de sim is uitgeschakeld. De opties bellen via wifi en dubbele sim altijd aan staan ook uit, dus hier ligt het niet aan. Is er nog een andere instelling die ik wellicht over het hoofd zie, waardoor oproepen alsnog binnen blijven komen ipv direct naar voicemail te gaan?

icon

Beste antwoord door Phil 5 March 2021, 10:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @Marjan,

Dat is een zeer goede vraag die je stelt!

Is het zakelijke telefoonnummer bij ons ondergebracht? In dat geval kan het namelijk raadzaam zijn om contact met ons op te nemen, dan kijken we specifiek met je mee naar de instellingen. Puur theoretisch gezien mag je er vanuit gaan dat je geen oproepen ontvangt als je simkaart uitgeschakeld staat, een uitgeschakelde simkaart maakt immers geen verbinding met het netwerk en kan zodoende geen oproepen ontvangen. Gaat je toestel trouwens daadwerkelijk over of ontvang je bijvoorbeeld een melding van een gemiste oproep?

Indien je toestel daadwerkelijk overgaat raad ik je aan om te checken of je geen doorschakeling ingesteld hebt staan naar het telefoonnummer van de andere simkaart in je toestel. Op die manier gaat bij een inkomende oproep je toestel namelijk nog steeds over, alleen via de andere simkaart.

Probeer anders ook informatie te achterhalen via de ontwikkelaar van de app als bovenstaande ook niet de oorzaak is. Zij weten immers precies hoe het werkt en welke instellingen er toegepast dienen te worden.

Groetjes,
Phil

Bedankt voor de reactie. Mijn toestel gaat daadwerkelijk over, ondanks dat de sim dus uit staat volgens SIM-kaartbeheer. Ik heb alle instellingen nog een keer nagekeken en er staat geen doorschakeling aan.

Het probleem lijkt inderdaad bij de app te liggen, zodra ik handmatig de sim aan- en weer uitzet, gaan oproepen wel direct naar voicemail.

Reputatie 2
Badge +8

Hi Marjan, 

Bedankt voor de toelichting. In dat geval adviseer ik je om contact op te nemen met de ontwikkelaar van de app om na te gaan of dit op korte termijn verholpen kan worden. 

Succes!

Groet,

Mila

Reageer