Beantwoord

Kan niet gebeld worden vanuit Duitsland

  • 3 July 2023
  • 1 reactie
  • 287 Bekeken

Mijn dochter zit in Duitsland en probeert mij vanaf zaterdag al te bellen. ze krijgt mij niet te pakken. Iemand enig idee hoe dit kan? Ook kan ik niet naar haar bellen in Duitsland zodra ik probeer te bellen wordt de verbinding direct verbroken. Licht het misschien aan de instellingen van mijn telefoon. Ik heb de telefoon ook al een keer uitgezet en opnieuw opgestart dit helpt helaas ook niet.

icon

Beste antwoord door Janine 4 July 2023, 14:45

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Mies Wies 

Welkom op onze Community!

Oei dat is niet handig zeg, ook al is Duitsland ons buurland, toch wil je elkaar lekker kunnen blijven spreken. 

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bellen van een Nederlands 06-nummer naar een ander Nederlands 06-nummer valt altijd binnen de bundel. Daarom kan het niet te maken hebben met een Plafond of andere instellingen die kosten beperken. Daarom vermoed ik ook dat de instellingen misschien aan haar kant niet goed staan. 

Het is handig voor haar om te controleren of haar telefoon Data roaming aan heeft staan. Ook is het van belang dat zij de Welkom sms’jes even doorneemt, hier staan belangrijke informatie in over het Duitse netwerk en de instellingen die zij moet corrigeren.

Mocht zij nog steeds niet kunnen bellen, dan is het het beste dat zij ons benadert, dan lopen we het samen met haar door.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reageer